تاوان برنامه ریزی برای حمله به مواضع آمریکا در عربستان

تاوان برنامه ریزی برای حمله به مواضع آمریکا در عربستان
پنج‌شنبه 1 آبان 1393 - 10:51

العالم - یک دادگاه در عربستان 14 شهروند این کشور را به اتهام پیوستن به گروهی که در صدد حمله به نیروهای آمریکایی مستقر در قطر می باشد، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه جنایی ویژه ریاض روز گذشته (چهارشنبه) احکام اولیه محکومیت 14 نفر از متهمان پرونده تلاش برای اقدامات علیه نیروهای آمریکایی در قطر را اعلام کرد.

این دومین باری است که گروهی از اعضای یک گروه 41 نفره متهم به اقدامات تروریستی در عربستان محاکمه می شوند.

خبرگزاری رسمی عربستان محکومیت متهمان این پرونده را اتهام های مختلف از جمله پیوستن به گروهی ذکر کرد که تلاش داشتند در قطر نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور را هدف قرار دهند.

همچنین ادعا شده است که این افراد قصد داشتند به گروهی در سوریه بپیوندند و از آنجا برای جنگ به عراق بروند. نام این گروه ذکر نشده است.

از جمله سایر اتهامات آنها، شورش و نافرمانی نسبت به نظام عربستان از طریق سفر به مناطق درگیری با هدف شرکت در جنگ ها و آموزش دیدن در اردوگاههای القاعده در زمینه استفاده از انواع سلاح و بمب ها، به دست گرفتن سلاح و مهمات بدون داشتن مجوز و پناه دادن و مخفی کردن افراد تحت تعقیب می باشد.

دادگاه جنایی ریاض متهمان مذکور را به حبس از شش ماه تا 23 سال زندان محکوم کرده که در مدت یک ماه پس از دریافت حکم، حق فرجام خواهی خواهند داشت.

دادگاه مذکور، روز سه شنبه نیز 13 نفر از جمله 11 عربستانی ، یک قطری و یک افغان را به اتهام های مشابه در همین پرونده به زندان از یک سال و نیم تا 30 سال حبس محکوم کرده بود.

پربیننده ترین خبرها