قطر، حمایت مالی از تروریست‌ها را توجیه می‌کند

قطر، حمایت مالی از تروریست‌ها را توجیه می‌کند
دوشنبه 5 آبان 1393 - 19:52

العالم ـ مقامات قطری حمایت مالی دوحه از گروه‌های تروریستی مانند داعش در سوریه را تکذیب کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات قطری ادعا می کنند که دوحه با همکاری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و بسیاری از آژانس های اطلاعاتی عربی - غربی، تنها از شبه نظامیان به اصطلاح میانه رو در سوریه حمایت کرده است.

به ادعای این مقامات قطری، در این کشور محدودیت های مالی شدیدی درباره کمک به گروه های مسلح وضع شده است.

این در حالی است که گفته می شود دوحه روابطی بسیار نزدیکی با جبهه النصره و القاعده دارد؛ اما مقامات قطری از جمله مدیر سازمان اطلاعات قطر در گفتگو با بی بی سی اظهار داشته که درباره حمایت این کشور از گروه هایی که با نظام بشار اسد می جنگند، چیزی وجود ندارد که پنهان کنیم. 

قطر که یکی از سرمایه گذاران بزرگ در انگلستان به شمار می آید، با اتهام بسیاری درباره حمایت از گروهک تروریستی داعش که در سوریه و عراق جنایت های فراوانی انجام داده است، روبروست.

"فرانک گاردنر" خبرنگار امور امنیتی بی‌بی‌سی گفت: مقامات قطری اعتراف کرده اند که به طور مستمر تحولاتی در وابستگی های افراد در جنگ داخلی سوریه رخ می دهد؛ بدین صورت که برخی افراد که در سابق میانه رو محسوب می شدند، اخیرا به شبه نظامیان تندرو ملحق شده اند.

وی افزود: سازمان اطلاعات قطر از ماه سپتامبر گذشته تا کنون، از "حملات" هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه حمایت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها