آیا فلسطین با وتوی آمریکا مواجه می شود؟

آیا فلسطین با وتوی آمریکا مواجه می شود؟
سه شنبه 6 آبان 1393 - 23:14

العالم - تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل،امیدهایی را برای مجازات اشغالگران به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نظر می رسد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان ملل شده است، در تلاش است تا دولت آمریکا را درمقابل رژیم اسرائیل قرار دهد.

محمود عباس معتقد است که دولت آمریکا تلاش خواهد کرد تا راه حلی پیدا کند و مجبور نباشد در مقابل طرح فلسطینی ها، برای حمایت از اسرائیل از حق وتو درشورای امنیت استفاده کند.

"اسامه القواسمي" سخنگوی جنبش فتح گفته است که تحرکات مسئولان فلسطینی در شورای امنیت با هدف صدور قطعنامه ای الزام آور ضد رژیم اسرائیل است تا از جنایت های خود علیه مردم و سرزمین و مقدسات فلسطینی دست بردارند.

در اراضی فلسطینی این اعتقاد وجود دارد که مراجعه به شورای امنیت برای توقف شهرک سازی، اقدامی ناقص است و به گام های دیگری برای پشتیبانی نیاز دارد تا نتیجه بخش باشد.

در عرصه بین الملل نیز حامیان فلسطین بر لزوم پیوستن فوری تشکیلات خودگردان به سازمان های بین المللی و درصدر آن دادگاه جنایی بین الملل تاکید دارند؛ تحلیلگران داخلی نیز بر لزوم مقاومت برای توقف تجاوزگری های رژیم اسرائیل تاکید دارند.

" اسامه القواسمی" می گوید: صرفاً اظهاراتی با مضمون محکومیت اقدام های رژیم اسرائیل کافی نیست و اکنون به مواضع عملی نیاز است تا این رژیم با مجازات هایی از جمله انزوا در سطح بین الملل روبرو گردد.

در تل آویو تصمیم های نتانیاهو بر اساس توافق های وی با شهرک نشینان صهیونیست اتخاذ می شود و شکستی که کابینه اسرائیل بعد از حمله به غزه تجربه کرده است، نتانیاهو را ملزم می کند تا به نظرات و دیدگاه های شهرک نشینان در زمینه ساخت و ساز توجه کند.

القواسمي افزود: نتانياهو قراردادی واضح و آشکار با اعضای راستگرا و افراطی کابینه خود منعقد کرده تا این ائتلاف، کابینه را تا حداکثر زمان ممکن حفظ کند و مجبور نشود طی دو یا سه ماه، انتخابات زودهنگام را برگزار کند.

" فارس الصرفندي " خبرنگار العالم در رام الله گزارش کرد که کابینه نتانياهو راه خود را می شناسد، اما مسئولان فلسطینی نیز باید جزئیات این راه را بدانند.

براساس این گزارش، مجازات رژیم اشغالگر اسرائیل در محافل بین المللی ضروری است؛ اما مساله مهم تر این است که زمام امور برای مجازات این رژیم به دست فلسطینی ها باشد.

پربیننده ترین خبرها