بازداشت 30 تروریست درغرب تونس

بازداشت 30 تروریست درغرب تونس
پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 10:50

العالم - وزارت کشور تونس از بازداشت 30 تروریست در ارتباط با عملیات وادی النیل دراستان منوبه درغرب این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل ازخبرگزاری آناتولی ترکیه ، وزارت کشور تونس روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این عناصر تروریست درصدد طراحی برای اجرای حملات ضد موسسات مهم و ضربه زدن به روند انتخابات در کشور بودند.

بر اساس این بیانیه  یگان ملی تحقیقات درباره جنایت های تروریستی وابسته به گارد ملی تونس، 30 تروریست را بازداشت و سه قبضه تفنگ کلاشینکوف و مقادیر زیادی مهمات و دستگاه های اطلاع رسانی را توقیف کرد.

براساس بیانیه وزارت کشور تونس، یگان ملی تحقیقات درباره جنایت های تروریستی توانست هفت نفر را که دو گروهک تروریستی دراستان های تطاوین وصفاقس درجنوب کشور تشکیل داده و جوانان تونسی را برای رفتن محرمانه به لیبی و نیز رفتن به عراق و سوریه برای شرکت در درگیری ها دعوت می کردند، بازداشت کردند.

نیروهای وزارت کشور تونس روز جمعه گذشته به منزلی درمنطقه شباو در شهر وادی اللیل دراستان منوبه که گروه های تروریستی درآن جا مخفی شده بودند، حمله کردند و با آنان درگیر شدند که طی تیراندازی، 6 تروریست و یک نیروی امنیتی کشته شدند.

تونس ازماه می 2011 صحنه حملات واقدامات خشونت بار است که در سال 2013 تشدید شده است  و این حملات بیشتر در مناطق غربی مجاورت مرزهای الجزایر به ویژه درجبل الشعانبی دراستان القصرين در غرب روی داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها