نخست‌وزیر اردن: حوادث قدس "بازی انتخاباتی" است

نخست‌وزیر اردن: حوادث قدس
يکشنبه 18 آبان 1393 - 18:17

نخست وزیر اردن، اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس شریف را "بازی انتخاباتی صهیونیستی" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالله النسور نخست وزیر اردن روز یکشنبه در نشستی مطبوعاتی در امان پایتخت این کشور، با اشاره به اینکه ملک عبدالله دوم پادشاه اردن از حوادث قدس خشمگین است، تاکید کرد: تجاوزاتی که درقدس شریف روی داد و موجب شد تا دولت اردن سفیر خود را از اسراییل فرابخواند، بیشتر شبیه به یک بازی انتخاباتی اسراییلی است.

وی افزود: اردن تحولاتی را که در بیت المقدس روی داده است، محکوم می کند، آنچه که در قدس روی می دهد، یک اقدام فردی نیست، بلکه طرح رژیم اشغالگر اسراییل برای تغییر واقعیت ها در قدس است.

نخست وزیر اردن درباره اقدام امان در فراخواندن سفیر خود از تل آویو گفت: اگر این بحران پشت سر گذاشته شود و اوضاع در اماکن مقدس به گونه ای شود که ما می خواهیم، سفیر اردن کار خود را از سرخواهد گرفت.

وی گفت: اگر هر روز در پاسخ به مطالبات، سفیر خود را فرامی خواندیم، تصمیم فعلی برای فراخواندن سفیر اردن از تل آویو چندان توجه کسی را جلب نمی کرد، اما فراخواندن سفیراینک تاثیر بسیاری داشت، زیرا ملک عبدالله دوم پادشاه کشور "جایگاه تاثیرگذاری در جهان" دارد.

دولت اردن روز چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در اعتراض به اقدامات روزافزون و بی سابقه رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی، ولید عبیدات سفیر خود در تل آویو را برای رایزنی فراخوانده است و همچنین تدابیر لازم برای شکایت علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت را آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها