مجله فوربس:

داعش ثروتمندترین گروه تروریستی جهان است

داعش ثروتمندترین گروه تروریستی جهان است
چهارشنبه 21 آبان 1393 - 21:45

العالم - نسخه اسرائیلی مجله "فوربس"، گروه تروريستي داعش را که بخش‌هایی از عراق و سوریه را اشغال کرده، ثروتمندترين گروه تروريستي جهان اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیه الیوم، فوربس در این گزارش خاطرنشان کرده، داعش که چندين ميدان نفتي و پالايشگاه را در سوريه و عراق تصرف کرده است طبق برآوردها سالانه حدود دو ميليارد دلار درآمد دارد و به این ترتیب همه گروه ها و سازمان هاي تروريستي ديگر در جهان را از لحاظ ثروت پشت سر مي گذارد.

بر اساس این گزارش درآمد داعش بیشتر از طریق فروش فراورده های نفتی در بازار سیاه تامین می شود.

این گروه تروریستی روزانه دو ميليون دلار از فروش غیرقانونی نفت درآمد دارد؛ قيمت نفتی که داعش مي فروشد از بشکه ای 25 تا 50 دلار در نوسان است و اين گروه روزانه حدود 30 هزار بشکه نفت می فروشد.

بخشی از درآمدهای داعش نیز با فروش آثار تاریخی عراق و سوریه در کشورهای غربی از طریق دلال ها، تامین می شود.

در فهرست 10 سازمان تروریستی ثروتمند جهان که نام آنها در مجله فوربس منتشر شده، نام شبکه القاعده با 150 ميليون دلار درآمد سالانه، طالبان با 400 میلیون دلار و جنبش جوانان سومالی با 70 میلیون دلار دیده می شود.

در این فهرست نام بوکوحرام نیجریه نیز با درآمد سالانه 25 میلیون دلار به عنوان دهمین سازمان و گروه ثروتمند تروریستی جهان ذکر شده است.

فوربس در پایان خاطرنشان کرده که تعداد زیادی از این سازمان و گروه ها در تجارت مواد مخدر، تسلیحات و برده و نیز قاچاق آثار باستانی دست دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها