در دیدار رئیس مجلس عراق با آیت الله سیستانی چه گذشت

در دیدار رئیس مجلس عراق با آیت الله سیستانی چه گذشت
يکشنبه 25 آبان 1393 - 15:45

رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت که مرجعیت شیعیان این کشور برای حل مشکلات و به ویژه ارائه راه حل برای مشکل آوارگان توجه ویژه ای قائل است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " سلیم الجبوری " روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با آیت الله سید علی سیستانی گفت که وی تمایل شدید خود را برای اجرای اصلاحات در زمینه های اجتماعی و سیاسی در عراق اعلام کرده است.

الجبوری تأکید کرد که آیت الله سیستانی در این دیدار بر لزوم تصویب قوانینی که به نفع ملت عراق باشد، تاکید کرده و خواهان حل مشکلات عراقی ها شده است.

وی افزود که مذاکرات وی با مرجع شیعیان عراق درباره بودجه کل کشور بوده است، که به طور مستقیم بر وضعیت اجتماعی و سیاسی عراق تاثیر می گذارد.

الجبوری همچنین گفت که آیت الله سیستانی بر ارائه راه حل برای مشکلات آوارگان تاکید کرده است.

وی افزود که تدبیر ، ملاک اصلی در بررسی این موضوع با مرجعیت درخصوص میزان چالش ها بود.

الجبوری همچنین از بررسی مسأله فساد در دیدار با آیت الله سیستانی خبر داد.

رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: قوانین مهم و اساسی که به منافع مردم مربوط می شود و مشکلات آنان را حل می کند ، وجود دارد که باید درباره ان تمرکز شود.

الجبوری اظهار داشت که مجلس نمایندگان به عنوان یک نهاد قانونگذاری باید همه توجه خود را درجهت وضع قوانین اساسی متمرکز کند.

الجبوری تصریح کرد که موضوع بودجه ، از مهم ترین مسائل کشور است که بر اوضاع اقتصادی این کشور تاثیر گذار است و تاخیر در تصویب آن وضعیت اقتصادی عراق را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها