شهر فرگوسن آمریکا دوباره ناآرام شد

شهر فرگوسن آمریکا دوباره ناآرام شد
سه شنبه 27 آبان 1393 - 09:03

به دنبال تشدید ناآرامی ها در شهر فرگوسن آمریکا، فرماندار ایالت میسوری وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندار ایالت میسوری آمریکا گارد ملی را پیش از اعلام تصمیم دادگاه (هیات منصفه) در ارتباط با قتل یک جوان سیاهپوست در تابستان گذشته که به چند هفته ناآرامی در شهر فرگوسن منجر شد، به حال آماده باش درآورده است.

معترضان در فرگوسن خواهان محاکمه مامور پلیسی هستند که دو ماه قبل مایکل براون،جوان سیاهپوست غیرمسلح را با شلیک گلوله از پای درآورد. 

بنابر گزارش "سی ان ان" از ماه آگوست که مایکل براون جوان 18ساله سیاهپوست به ضرب گلوله "دارن ویلسون" افسر سفیدپوست پلیس در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا کشته شد، این منطقه همچنان ناآرام است.
دیروز هم در منطقه سن لوئیس تظاهرات برگزار شد. با تشدید ناآرامی ها در این منطقه، فرماندار ایالت میسوری اعلام کرد در فرگوسن وضع فوق العاده اعلام می کند و درنتیجه نیروهای گارد ملی با تجهیزات نظامی در این منطقه مستقر می شوند.
قرار است به زودی حکم دادگاه درباره افسر ضارب در این پرونده صادر شود. اما پیش از صدور حکم، اقداماتی مانند اعلام وضع فوق العاده و استقرار نیروهای پلیس و گارد ملی، به منزله آن است که گویا نیروهای امنیتی برای جنگ آماده می شوند و نه صلح.
به نظر می رسد مقامات مسوول در این ایالت پیش بینی می کنند نوعی جنگ در این منطقه به وقوع خواهد پیوست. با اعلام وضع فوق العاده در منطقه فرگوسن، بسیاری از مردم محلی نگران هستند. کارشناسان می گویند این کار فرماندار میسوری به منزله شمشیر دولبه است که عواقب بسیاری دارد.

بنابرگزارش های رسیده، افزایش شدید تدابیر امنیتی در فرگوسن باعث خشم و نارضایتی در میان معترضان شده است آنان از اقدامات پلیس در تشدید وضع امنیتی ناراضی و خشمگین هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها