درگیری نیروهای امنیتی با معترضان به تبرئه مبارک

درگیری نیروهای امنیتی با معترضان به تبرئه مبارک
شنبه 15 آذر 1393 - 12:03

نیروهای امنیتی مصر درجریان سرکوب تظاهرات مردم در اعتراض به حکم تبرئه حسنی مبارک، دیکتاتور مخلوع این کشور، و پسرانش، چندین تظاهرکننده را زخمی کردند.

خبرنگار شبکه العالم از مصر گزارش داد، نیروهای امنیتی این کشور روز جمعه با حمله به تظاهرات مصری ها در میدان "عبدالمنعم ریاض" در قاهره که دراعتراض به صدور حکم تبرئه حسینی مبارک و پسرانش و وزیر کشور دوران حکومت وی برگزار شد، عده ای از تظاهرکنندگان را مجروح کردند.
نیروهای امنیتی مصر همچنین میدان التحریر در قاهره را محاصره و به مقابله با تظاهرکنندگان با گاز اشک آور مبادرت کردند، نیروهای امنیتی در جریان مقابله با تظاهر کنندگان عده ای را مجروح و یا بازداشت کردند.
اعتراضات در مصر بنا به دعوت برخی ازجنبش های سیاسی از مردم برای تظاهرات در همه میادین شهرها درمخالفت با احکام صادره برای مبارک و پسرانش برگزار شد.
"شريف الروبي" از مسوولان جنبش 6 آوریل – جبهه دموکراتیک درگفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد، گروه های مختلف در مصر برای همبستگی با انقلاب 25 ژانویه که به سرنگونی حکومت مبارک منجر شد، و درمخالفت با تبرئه وی و نیز در اعتراض به روی کارآمدن مجدد حکومت سابق تظاهرات کردند.
به دنبال صدور حکم های تبرئه برای شخصیت های رژیم سابق مبارک، برخی از احزاب سیاسی مخالف درمصر، فراخوان هایی را به راه انداختند و از مردم دعوت کردند که سند محاکمه سیاسی مبارک را امضا کنند و همین مساله موجب خشم و اعتراض طرفداران رژیم سابق مصر شد.
سرلشگر "نبیل لوقا" از مسوولان برجسته حزب ملی منحل شده در مصر در گفت وگو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد، بر اساس ماده 97 قانون اساسی مصر حق شکایت برای همه مصری ها تضمین شده است و برگزاری دادگاه های استثنائی جایز نیست و درصورتی که فردی به اتهامات سیاسی یا غیرسیاسی در دادگاه های استثنائی محکوم شود، تخلف قانونی صورت گرفته است.
دربرخی از شهرهای مصر طرفداران اخوان المسلمین با برگزاری تظاهرات محدود، سرنگونی نظام حاکم در مصر را خواستار شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها