حماس: اسرا با قراردادی شرافتمندانه آزاد می‌شوند

حماس: اسرا با قراردادی شرافتمندانه آزاد می‌شوند
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 11:11

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که این جنبش با آنچه که در اختیار دارد، قراردادی شرافتمندانه را برای آزادی اسیران خواهد بست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد مشعل" در گفت وگو با رادیوی محلی الاقصی اظهار داشت: مسیر مذاکره درباره موضوع اسیران حساس و ملی است و با آنچه در اختیار داریم، یک قرارداد (مبادله) شرافتمندانه ای را برای آزادی اسیران خود خواهیم بست.

مشعل با این حال تأکید کرد که درحال حاضر هیچ گونه مذاکراتی درباره تبادل اسیران با دشمن وجود ندارد.
وی افزود: نمی توان با مسأله آزادی اسیران بازی کرد، و نمی توانیم این امر را بپذیریم.
مشعل درباره رابطه جنبش حماس با ایران اشاره کرد که تحولات اخیر درخصوص پرونده روابط با ایران درچارچوب از سرگیری روابط نبوده است؛ زیرا این روابط اصلا قطع نشده است.
وی افزود: روابط ما با ایران قطع نشده است اما به علت پرونده های منطقه در سالهای اخیر، تحت تأثیر قرار گرفت.
مشعل درباره روابط با نظام سوریه گفت: درحال حاضر هیچ ارتباطی با آن بعد از تحولات اخیری که در آنجا روی داد وجود ندارد، ما شرایط را نامناسب و ادامه حضور در آنجا را غیرممکن دیدیم لذا خارج شدیم.
وی همچنین تاکید کرد که جنبش حماس به طور قطع در امور داخلی مصر دخالت نمی کند و دست داشتن هیچ یک از عناصر این جنبش در حوادث مصر نه تنها ثابت نشده است، بلکه ما با سازمان امنیت مصر همکاری و خدمت کردیم و خواهان بازگشایی گذرگاه رفح به روی مسافران می باشیم.
مشعل درباره پرونده آشتی و دولت وفاق فلسطین گفت: دولت وفاق مسؤول پرداخت حقوق کارمندان غزه را برعهده دارد، و پول ها در همه بخش های کرانه باختری و نوار غزه توزیع می شود.
وی گفت: برای موفقیت آشتی ملی در فلسطین لازم است که درخصوص اجرای موارد توافق شده در کرانه باختری و نوار غزه تسریع به خرج داده شود و حماس به همه توافقات قاهره پایبند است.
مشعل تاکید کرد که بازگشت به شکاف و دودستگی داخلی در بین فلسطینی ها فاجعه بار و مردود است و لازم است که جلوی هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ما گرفته شود. سلاح مقاومت برخی را – به خاطر اینکه این سلاح حماس را قوی می کند و نمی توان آن را زیر فشار قرار داد- ناراحت می نماید.
وی جامعه جهانی و دولت الحمد الله را مسؤول تاخیر در آبادانی و بازسازی و رسیدگی به گذرگاهها و حقوق کارمندان دانست و از حامیان مالی خواست تا برای اجرای طرح های بازسازی و آبادانی به غزه بیایند.

پربیننده ترین خبرها