در دیدار بشار اسد و لاریجانی چه گذشت

دوشنبه 1 دی 1393 - 11:57

رئیس جمهور سوریه در دیدار رئیس مجلس کشورمان باردیگر بر عزم خود برای ریشه کن کردن تروریسم و افراط گرایی به موازات تلاش ها برای برقراری آشتی ملی تاکید کرد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از دمشق، با اشاره به سفر رئیس مجلس کشورمان به سوریه گفت: بشار اسد دیروز (یکشنبه) در دیدار علی لاریجانی در دمشق، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار العالم افزود: لاریجانی نیز در این دیدار تاکید کرد که ایران در جنگ تحمیل شده بر سوریه در کنار این کشور است و از راه حل سیاسی حمایت می کند.
وی با اشاره به این که دمشق مرحله خطر را پشت سرگذاشته است، تلاش روسیه برای آشتی ملی در سوریه و حمایت از گفت وگوی سوری - سوری را جدی توصیف کرد و افزود که ایران در جریان این تلاش ها قرار دارد.
لاریجانی همچنین در جریان سفرش به سوریه با محمد جهاد اللحام، رییس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد؛ و پس از این دیدار دو طرف در کنفرانس خبری شرکت کردند.

لاریجانی در این کنفرانس گفت: جمهوری اسلامی بارها به غرب هشدار داده حوادثی که در منطقه رخ می دهد ماجراجویی است که نتایج آن غیرقابل پیش بینی است.
لاریجانی تصریح کرد، سوریه امروز تاوان مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را می پردازد و ما به برخی از کشورهایی که گروه های تروریستی را در سوریه به وجود آورده اند، درباره پیامد این حمایت هشدار داده ایم.
وی افزود: در هر کشوری که آمریکا دخالت کرده، گروه های تروریستی تشکیل شده است و این نشان می دهد که دیدگاه آمریکا در قبال تروریسم، دیدگاه تاکتیکی است.
اللحام نیز به نوبه خود تاکید کرد که حمایت ایران و محور مقاومت و کشورهای دوست از سوریه نقش زیادی در مبارزه با تروریسم داشته و تهران و دمشق و محور مقاومت عنصر امنیت در منطقه هستند.
وی افزود: حمایت ایران تاثیر خوبی در دل ملت سوریه داشته و عامل مهمی در مبارزه با تروریسم بوده و به سوریه برای پشت سرگذاشتن مصیبت خود که همه علیه آن توطئه کرده اند، کمک کرده است.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها