مالکی: سربازان فضایی محافظ مسؤولان هستند !

مالکی: سربازان فضایی محافظ مسؤولان هستند !
چهارشنبه 3 دی 1393 - 12:02

معاون رئیس جمهور عراق تأکید کرد که سربازان فضایی واقعی، در تیم‌های حفاظتی مسؤولان حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" خاطرنشان کرد که در زمان نخست وزیری خود برای قطع حقوق سربازان فضایی تلاش کرد.
وی به شبکه تلویزیونی "الاتجاه" گفت: اکنون سربازان فضایی واقعی در تیم های حفاظت مسؤولان هستند.
مالکی درباره کنفرانس اربیل نیز تاکید کرد که برگزاری چنین کنفرانس هایی بیانگر اراده واقعی برای نابود کردن فرایند سیاسی به شیوه های غیر قانونی است.
وی خاطرنشان کرد که نتیجه این کنفرانس هر چیزی که باشد غیر قانونی است؛ زیرا افراد تحت تعقیب و فراری در این کنفرانس شرکت کردند، و آنان تمام تلاش خود را برای نابود کردن فرایند سیاسی و شراکت ملی به کار گرفتند.
سرتیپ "حسن الزیدی" فرمانده پلسی "ذی‌قار" نیز در همین راستا دیروز (سه شنبه) به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌های داخلی مبنی بر وجود صدها سرباز ضفایی در پلیس ذی‌قار واقعیت ندارد.
وی تأکید کرد که فقط 466 نفر از نیروهای پلیس در تیم‌های محافظت از شخصیتهایی مانند قضات و اعضای شورای استان و مسؤولان استانداری حضور دارند و طبق قوانین وزارت کشور فعالیت می کنند.
اصطلاح سرباز فضایی در عراق به سربازان، نیروهای امنیتی و کارمندان دولتی اطلاق می‌شود که بخشی از حقوق خود را به مسؤولانشان می پردازند تا سرکار حضور نیابند.

" حيدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اواخر ماه گذشته از لغو 50 هزار شغل منتسب به نظامیان "فضایی" در وزارت دفاع در عرض یک ماه خبر داد، و از پارلمان خواست که با دولت در زمینه اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد همکاری کند.بر اساس اظهارات عبادی 50 هزار نظامی بدون اینکه در ارتش حضور داشته باشند، حقوق دریافت می کردند.

مالکی در واکنش به اظهارت العبادی گفته بود: "4 تیپ نظامی حداکثر دارای 48 هزار سرباز و افسر است، بنابراین چگونه می توانند 50 هزار نظامی فضایی وجود داشته باشند."

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها