العبادی در آنکارا: داعش را عقب راندیم

العبادی در آنکارا: داعش را عقب راندیم
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 22:42

نخست وزیر عراق، از عقب نشینی چشمگیر داعش از برخی مناطق در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" در کنفرانس مطبوعاتی با همتای خود "احمد داود اوغلو" در آنکارا گفت: نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه که اکنون بخشی از تشکیلات امنیتی کشور محسوب می شود، در چندین جبهه با داعش درگیر هستند و توانستند عرصه تسلط داعش بر مناطقی که در ماه ژوئن اشغال کرده بود کاهش دهند.

وی تاکید کرد: بر اساس نقشه نظامی، کنترل داعش بر مناطقی که در عراق اشغال کرده بود، کاهش چشمگیری یافته است و نیروهای مسلح عراق در این مجال، به پیروزی بزرگی دست یافته اند.

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد که دولت، درحال بازسازی ساختار نیروهای امنیتی و مبارزه با فساد در وزارت کشور و وزارت دفاع است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ترکیه برای کمک به عراق در زمینه امنیت و آموزش و مسلح کردن نیروها، اظهار داشت: این گام نشان می دهد که عراق و ترکیه در زمینه امنیت و چالش های پیش رو، دغدغه هایی مشترک دارند. عراق نیز حاکمیت ترکیه را محترم می شمارد و نمی پذیرد که هیچ کس این حاکمیت را تهدید کند.

حیدر العبادی، روز پنج شنبه در سفری رسمی و دو روزه به آنکارا، همکاری امنیتی و سیاسی میان دو کشور را بررسی خواهد کرد.

وی امروز پنج شنبه، در دیدار با "جمیل چیچک" رئیس پارلمان ترکیه، تاکید کرد که با آغوش باز و نیت صادقانه آمده است تا روابط عراق را با کشورهای همسایه مستحکم کند.

العبادی خاطرنشان کرد کرد که خواسته اش، نه تنها به صفر رساندن مشکلات فیمابین، بلکه ایجاد روابط مثبت و شفاف است.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها