مقاومت شیعیان نبل و الزهرا در مقابل النصره + فیلم

جمعه 5 دی 1393 - 11:41

دمشق (العالم) - خبرنگار العالم از خنثی سازی حملات گروهک تروریستی النصره به شهرک های نبل و الزهرا (در شمال سوریه) و استقامت و پایداری مردم این شهر زیر حملات موشکی و خمپاره ای عناصر این گروهک تروریستی خبر داد.

خبرنگار شبكه العالم روز جمعه از سوريه گزارش داد: حملات تروریست های النصره به دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهراء در استان حلب (در شمال سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه) همچنان ادامه دارد و تروریست های النصره خانه هاي ساکنان این دو شهرک را با موشك و گلوله هاي خمپاره هدف قرار دادند كه در نتيجه آن شماري از مردم از جمله زنان و كودكان كشته و تعدادی نیز زخمي شدند.
اين حملات پس از اقدام ارتش سوريه و نيروهاي مردمي در خنثي سازي تلاش عناصر گروهک تروريستي النصره براي حمله به جنوب شهرک الزهرا صورت گرفت به گونه اي كه اين عناصر برای جبران شکست خود، مناطق مسكوني را با راكت و خمپاره مورد حمله قرار دادند. که در اثر آن شماري از غيرنظاميان از جمله زنان و كودكان کشته شدند.
اهالي شهرک هاي نبل و الزهرا كه بیش از 2 سال است در محاصره تروریست ها قرار دارند به طور مداوم در معرض حملات تروریست ها هستند و این در حالی است که جامعه بين المللي با چشم پوشی از اقدامات تروریست ها در این باره سکوت کرده است.
"حسين النجار" پزشك بيمارستان الزهرا به شبكه خبري العالم گفت: دهها نفر بر اثر اصابت راكت به اطراف دو شهرک نبل و الزهرا زخمي شده اند.
شيخ "محمد جظه" عالم ديني سوري نيز در گفت وگو با خبرنگار العالم، اظهار داشت: تروریست ها با هر اندازه كينه ورزي و موشك و خمپاره هاي خود نخواهند توانست ذره اي در اراده مردم اين دو شهرک خللی وارد كنند و تنها پايداري و استقامت ما براي دفاع از كرامت و عزت و موجوديتمان افزايش خواهد يافت.
با وجود دشواري زندگي در دو شهرک محاصره شده نبل و الزهرا، مردم این دو شهرک همچنان بر تداوم زندگي و پايداري در آن تاكيد مي كنند و روحيه مدافعان اين شهر بالا است و همچنان به تقويت استحكامات خود ادامه مي دهند.
يكي از اعضاي كميته هاي دفاع از شهرهاي نبل و الزهرا به خبرنگار العالم گفت: به شكر خدا، روحيه ما بسيار بالا است و عجله اي براي بيرون راندن گروههاي تروريستي - تكفيري از كارخانه ها نداريم تا اينكه شمار زیادی از تكفيري ها در اين منطقه جمع شوند، که پس از آن شاهد اقدامات غيرمنتظره ما خواهند بود.مجتمع مسكوني جود موقعيتي راهبردي دار زيرا بر جاده بين المللي و شهرك هاي بيانون، حيان، الطاموره، حريتان تا جنوب حلب و شهرکهاي نبل و الزهرا، ماير و تل رفعت و ديرجمال در شمال تا مرزهاي تركيه مشرف است.
از اين رو، گروهک تروریستی النصره توان نظامي زیادی برای كنترل اين مناطق قرار داده است.
MKH-26-00:41

پربیننده ترین خبرها