تصاویر اختصاصی از بازگشایی جاده سامرا ـ دیالی

شنبه 6 دی 1393 - 14:36

ارتش عراق با ادامه پیشروی در جنوب استان صلاح الدین چند منطقه را در اطراف شهرهای ضلوعیه و یثرب پاکسازی و مسیر سامرا – دیالی را باز کرد.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، ارتش عراق از زمان سیطره داعش بر شهر موصل با کمک نیروهای مردمی بزرگترین عملیات نظامی خود را در مساحتی به وسعت 750 کیلومتر مربع آغاز کرده است که محدوده این عملیات از استان دیاله تا استان صلاح الدین است.
ارتش عراق تاکنون مسیر سامراء – دیاله را پاکسازی و مناطق البوحشمه، البویوسف، البوناصر، الفدعوس و المقبر را آزاد کرده و در این عملیات ها ده ها تروریست را نیز به هلاکت رسانده است.
یکی از افسران ارتش عراق در مصاحبه با خبرنگار العالم در عراق گفت: ارتش در آزادسازی مناطقی در استان صلاح الدین با هیچ مشکلی مواجه نبود.
وی افزود: ارتش عراق در این عملیات تاکتیک جلوگیری از فرار تروریست ها و بستن مسیر کمک رسانی به آنها را اجرا و این تاکتیک موفقیت عملیات را تسریع می کند؛ و تروریست ها پس از پایان یافتن مهماتشان توانایی خود را از دست خواهند داد.
یکی دیگر از افسران ارتش عراق خاطرنشان کرد: عملیات ارتش با موفقیت در حال اجرا است و اعضای داعش در هر منطقه ای که مستقر باشند، تحت تعقیب و گریز هستند.
تروریست ها قبل از ترک منازل و خیابان ها با بمب گذاری این اماکن و استقرار تک تیراندازان خارجی در صدد ممانعت از پیشروی ارتش بر می آیند ولی ارتش با وجود این موانع همچنان به پیشروی خود ادامه می دهد.
یکی از افسران ارتش عراق نیز گفت: همه مناطق اطراف شهرهای الضلوعیه و یثرب به زودی پاکسازی خواهد شد و ارتش در پیشروی خود با مقاومت قابل توجهی مواجه نیست و این امر نشان می دهد که داعش در آینده از استان صلاح الدین ریشه کن خواهد شد .
صدها عضو داعش در این عملیات به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند که برخی از آنها اتباع خارجی هستند.
tt-27-10:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها