هشدار واشنگتن به فلسطینی‌ها درباره دادگاه بین‌المللی

هشدار واشنگتن به فلسطینی‌ها درباره دادگاه بین‌المللی
شنبه 13 دی 1393 - 10:39

یکی از مسؤولان ارشد وزارت خارجه آمریکا هشدار داد، خواست تشکیلات خودگردان برای پیوستن به دادگاه جنایی بین الملل، کمک های آمریکا به فلسطین را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ریاض منصور" نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، دیروز (جمعه) پیمان نامه و درخواست عضویت فلسطین در دادگاه جنایی بین الملل را تحویل سازمان ملل داد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت: کمک های آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین نقش مهمی در ثبات و رونق اقتصادی برای فلسطینیان، و همچنین "اسرائیل" دارد. 

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه، 31 دسامبر 2014 پس از رای نیاوردن قطعنامه سازمان ملل برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیست ها، سند پیوستن فلسطین به دادگاه جنایی بین الملل و 20 سازمان و نهاد بین المللی دیگر را امضا کرد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، پیوستن فلسطین به دادگاه جنایی را گزینه قانونی برای پیگرد و تعقیب قضایی جنایتکاران اسرائیلی دانست و گفت: همه اسناد و پرونده های مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ضمیمه این درخواست شده است.

دبیرکل سازمان ملل ۶۰ روز فرصت خواهد داشت تا درخواست عضویت فلسطین را به آگاهی همه اعضای سازمان ملل برساند. محمود عباس این پیمان را روز چهارشنبه ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ در رام الله امضا کرد.

فعالیت دادگاه جنایی بین الملل زیر نظر سازمان ملل است و چنانچه تشکیلات خودگردان فلسطین به عضویت این نهاد درآید، می تواند علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی شکایت کند.

تشکیلات خودگردان فلسطینی پیش از این به عنوان عضو ناظر در دادگاه کیفری بین المللی پذیرفته شده بود.

پربیننده ترین خبرها