مفتی کل سوریه: از ایران الگو بگیرید

مفتی کل سوریه: از ایران الگو بگیرید
چهارشنبه 17 دی 1393 - 11:17

مفتی کل سوریه با قدردانی از حمایتهای ایران از مقاومت، بر ضرورت الگو گرفتن کشورها از جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ احمد بدرالدین حسون" روز چهارشنبه در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در سایه وجود رهبری، گفت: این الگویی است که باید به فرزندانمان بیاموزیم.
شیخ حسون با قدردانی از حمایتهای رهبری و ملت ایران تأکید کرد: ما به خاطر این حمایتهای ایران، پیروزی بر رژیم اسرائیل را احساس کردیم.
وی ادامه داد: از جمهوری اسلامی ایران که در کنار مقاومت در غزه و لبنان ایستاد قدردانی می کنیم.
شیخ حسون افزود: پیروزی در غزه با خون مردم فلسطین، و با تلاشها و سلاح و کمک جمهوری اسلامی ایران، و برنامه ریزی و فکر سوری و لبنانی صورت گرفت.
شیخ حسون تأکید کرد: مقاومت لبنان، شعاری برای همه مستضعفان دنیا است و نه فقط شیعیان و اهل سنت؛ به صورتیکه در یک لحظه تصویر سید حسن نصرالله در همه خانه‌ها در کشورهای اسلامی آویخته شد.
شیخ حسون گفت: آنان از این عکس احساس خطر کردند، به همین دلیل وارد عمل شدند و فرزندانمان را علیه ما برانگیختند، تا بین مسلمانان تفرقه بیندازند.
شیخ حسون همچنین خاطرنشان کرد: کشور مقاوم سوریه، از کسانی که در لبنان و فلسطین در کنار این کشور ایستادند قدردانی می کند.
وی اظهار داشت: خطرناکترین مسأله‌ای که امروز ما را تهدید می کند، استفاده از الفاظ دینی از سوی کسانی است که به هیچ وجه اسلام را نمی شناسند.
شیخ حسون گفت: خطرناکترین آن نیز عبارت "خلافت اسلامی" است که در حال جذب جوانان ما از مناطق مختلف دنیا است؛ تا برای بازگرداندن خلافت اسلامی بایکدیگر بجنگند !
شیخ حسون خاطرنشان کرد: باید از کسانی که مدعی خلافت هستند، بپرسیم امام شما کیست؟! .. امامِ خلیفه شما کیست ؟! و چه کسی به خلیفه شما پول و سلاح می دهد؟! و چه کسی از شما حمایت می کند ؟!.
شیخ حسون گفت: به شما مژده می‌دهم که سوریه به خواست خدا پیروز است.
وی افزود: کشوری که شمار ساکنان آن از 23 میلیون نفر فراتر نمی رود، 83 کشور به مدت 4 سال علیه آن همپیمان می شوند تا مساجد، کلیساها و کارخانه‌های آن را ویران کنند.

پربیننده ترین خبرها