لغو مصونیت نماینده کویتی به دلیل حمایت از مردم بحرین

لغو مصونیت نماینده کویتی به دلیل حمایت از مردم بحرین
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 13:14

العالم - رییس مجلس کویت پس از بحث و جدل بسیار میان نمایندگان، رسما رفع مصونیت پارلمانی عبدالحمید دشتی نماینده شیعه مجلس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مرزوق علی غانم" رییس مجلس کویت در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: پس از طرح دیدگاه های حقوقی، قانونی و بحث و بررسی در جلسه پیشین که در آن حضور نداشتم، مشخص شد که تصمیم صحیح پارلمان، رفع مصونیت از عبدالحمید دشتی است.

پس از آنکه وزارت خارجه کویت از دشتی به اتهام توهین به بحرین شکایت کرد، دادستانی کل از پارلمان خواست مصونیت این نماینده شیعه را لغو کند.غانم این درخواست را به کمیته قانونگذاری واگذار کرد تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دادستانی کل می گوید، دستگاه امنیت اتهام هایی علیه عبدالحمید دشتی مطرح کرد از جمله اینکه وی بدون اجازه دولت دست به اقدامی خصمانه علیه کشور بحرین زده و ممکن بود این اقدام منجر به قطع روابط سیاسی دو کشور شود.

دستگاه امنیت دولت همچنین دشتی را متهم کرد که در صفحه خود در شبکه اجتماعی "تویتر" اظهاراتی توهین آمیز با هدف خدشه دارکردن شیوه حکومت بحرین و تحریک ملت علیه نظام حکومتی این کشور مطرح کرده است؛ از این رو خواستار مجازات وی شد.

عبدالحمید دشتی بارها از انقلاب مسالمت امیز مردم بحرین حمایت و سرکوب مخالفان را محکوم کرده است.

مقام های کویتی تاکنون در باره حضور غیر قانونی برخی مقام ها و شخصیت های آن کشور از جمله ولید طبطبایی نماینده سابق مجلس در کنار گروههای تروریستی داعش و النصره در سوریه و عراق و کمک گسترده به تروریست ها سکوت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها