برچیدن کامل یک شهر مصر برای امنیت صهیونیست‌ها

برچیدن کامل یک شهر مصر برای امنیت صهیونیست‌ها
جمعه 19 دی 1393 - 13:08

مصر مرحله دوم تخلیه شهر رفح را در مرز این کشور با باریکه غزه برای ایجاد منطقه حایل آغاز کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش مصر در مرحله اول 500 متر از مناطق مرزی خود با باریکه غزه را تخلیه کرده بود و در مرحله دوم نیز 500 متر دیگر را تخلیه خواهد کرد. 
دولت مصر اعلام کرده که برای احداث منطقه حایل به طول 5 تا 6 کیلومتر شهر رفح را به طور کلی تخلیه خواهد کرد.

عبدالفتاح حرحور استاندار سینای شمالی در کنفرانسی خبری اعلام کرد: احداث منطقه حایل مستلزم تخلیه کامل شهر رفح است.

ارتش مصر برای احداث منطقه حایل هزار و 220 خانه را که 2 هزار و 44 خانوار در آن زندگی می کنند، تخلیه و تخریب خواهد کرد و به این خانوارها براساس مساحت خانه و نحوه ساخت و ساز بدون احتساب ارزش زمین غرامت خواهد داد.

استاندار سینای شمالی گفت: هزار و 500 پوند مصری ( 210 دلار) به هر خانوار برای اجاره کردن منزلی جدید تا زمان پرداخت کل غرامت اعطا خواهد شد.

محمود برهوم یکی از خبرنگاران شهر رفح تعداد خانوارهایی را که با آغاز عملیات احداث منطقه حائل منازل خود را از دست داده اند، بیشتر از آمار اعلامی دولت می داند و می گوید که بسیاری از خانواده های آواره نام خود را در لیست خانواده های بی خانمان ثبت نکرده اند.

بسیاری از افرادی که روز پنجشنبه خانه های خود را از دست دادند، به علت دریافت نکردن غرامت به چادرها و مزارع اطراف پناه برده اند و مشکل دیگر خانواده های آواره اینست که به علت افزایش تقاضا برای اجاره منازلِ مناطقِ اطراف شهر رفح، اجاره منزل جدید دشوار شده است.

حسن النخلاوی یکی از  فعالان شبه جزیره سینا اعلام کرد: اکثر ساکنان رفح برای یافتن سرپناه به سوی العریش، دیر العبد و القنطره حرکت می کنند.

النخلاوی افزود: خانواده هایی که به شهر العریش پناه برده اند، در چادرهایی در غرب این شهر و در شرایطی سخت زندگی می کنند.

دولت مصر برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و به بهانه جلوگیری از ورود تروریست ها از باریکه غزه به شبه جزیره سینا در صدد احداث منطقه حایل برآمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها