بیانیه داعش در حمایت از حمله به مجله فرانسوی

بیانیه داعش در حمایت از حمله به مجله فرانسوی
جمعه 19 دی 1393 - 14:38

گروه تروریستی داعش حمله به ساختمان مجله طنز "چارلی ابدو" در شهر پاریس را که به کشته شدن 12 نفر از جمله دو نیروی پلیس منجر شد، مورد حمایت قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک شبکه رادیویی که از شهر موصل به عنوان مقر تمرکز داعش، برنامه پخش می کند، پنجشنبه شب بیانیه داعش را در آغاز بخش خبری خود پخش کرد که در آن آمده است: «جهادی های قهرمان 12 روزنامه نگار را کشته و بیش از 10 نفر دیگر را که در مجله فرانسوی چارلی ابدو کار می کردند، زخمی کردند که این اقدام در راستای حمایت به سید و سرورمان محمد (صلی الله علیه وسلم) صورت گرفت».

این رادیو افزود: مجله یاد شده "همواره از سال 2003 به شخص رسول اعظم (صلوات الله وسلامه علیه) تعدی کرده است و کاریکاتوریست هایی که اسلام را تمسخر می کردند، در بین این کشته شدگان بودند".

به گفته خبرنگار آناتولی، گروه داعش و حامیانش معمولا سریع عملیات و حملات علیه نیروهای دولتی در سوریه و عراق یا حتی خارج از آن را برعهده می گیرد اما این رادیو، عملیات حمله در فرانسه را مورد حمایت قرار داده است؛ بدون اینکه آن را به داعش یا عناصر آن نسبت دهد و داعش در این بیانیه مجریان عملیات را فقط "جهادی های قهرمان" توصیف کرده است؛ در صورتی که همواره عناصر خود را "شیران دولت اسلامی" یا "مجاهدان" توصیف می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها