داعش، آوارگان صلاح الدین را به رگبار بست

داعش، آوارگان صلاح الدین را به رگبار بست
جمعه 19 دی 1393 - 22:40

تروریست های داعش، ده ها تن از آوارگان استان صلاح الدین را که قصد عبور از گذرگاهی در استان کرکوک را داشتند، به رگبار بستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد ناظم" عضو شورای استانداری صلاح الدین، اعلام کرد: در پی باز شدن گذرگاه خالد در جنوب کرکوک، هزاران خانوادۀ ساکنِ استان صلاح الدین، از ترس جنایت های داعش، راهی این گذرگاه شدند.

ناظم در گفت وگو با پایگاه خبری شبکه السومریه، افزود: داعش، در جادۀ منتهی به ورودی جنوبی کرکوک، در فاصله 500 متری از نخستین پست ایست بازرسی نیروهای پیشمرگه، پست بازرسی ایجاد کرد و از رسیدنِ هزاران خانواده به این گذرگاه، جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: تروریست های داعش، برای جلوگیری از عبور خانواده ها از این گذرگاه، آن ها را با باتوم و گلوله های جنگی هدف قرار دادند و به همین سبب ده ها تن از آوارگان زخمی شدند.

ناظم در ادامه خاطر نشان کرد: این برخورد داعشی ها موجب درگیری لفظی میان مردم و داعشی ها شد، به ویژه که برای آن ها مسجل شده است که داعش می خواهد از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

استاندار صلاح الدین، روز پنج شنبه اعلام کرد که دولت گذرگاه خالد در منطقه کرکوک را گشود و به خانواده های آواره اجازه داد وارد این شهر شوند، اما داعش از ورود خانواده های آواره به استان کرکوک جلوگیری می کند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها