نخست وزیر عراق اعلام کرد:

بازسازی ارتش عراق سه سال طول می کشد

بازسازی ارتش عراق سه سال طول می کشد
دوشنبه 22 دی 1393 - 12:54

نخست وزیر عراق گفت: روند بازسازی ارتش این کشور شاید سه سال طول بکشد، و تشکیل ارتش کارآمدتر در زمان جنگ با داعش ممکن است کار دشواری باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" گفت: دشوارترین کار این است که بازسازی ارتش و ساخت ارتش در حالی صورت بگیرد که جنگ ادامه دارد. هدف این است که بین این دو مساله توازن برقرار کنیم یعنی جنگ ادامه دارد و در عین حال ارتش را بازسازی کنیم به گونه ای که بر جنگ تاثیر نگذارد.

العبادی درباره برکناری افسران ارتش که به فساد متهم شده اند و آغاز تحقیق درباره این مساله، اظهار داشت: مساله مبارزه با فساد در موسسه نظامی و موسسه غیرنظامی برای ما یک مساله اساسی و محوری است زیرا این اقدام شایستگی نیروهای نظامی ما را در عرصه های جنگ افزایش خواهد داد.

وی افزود: به محض اینکه بازسازی ساختارها را آغاز کردیم توانایی نیروهای ما برای بازپس گیری مناطق بهتر شده است و ما به این کار ادامه می دهیم.

حیدر العبادی 23 سپتامبر 2014 سپهبد عبود کنبر معاون رئیس ستاد مشترک و سپهبد علی غیدان مجید فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق را بازنشسته کرد.

وی همچنین  26 نفر از فرماندهان نظامی عراق را برکنار و 18 تن دیگر را به سمت‌های نظامی جدید منصوب کرد.

حیدر العبادی همچنین در پارلمان عراق از لغو 50 هزار عنوان شغلی "فضایی" مربوط به افراد غیر واقعی در وزارت دفاع در مدت یک ماه خبر داد و از پارلمان خواست با دولت برای تحقق اصلاح اقتصادی و تلاش برای مبارزه با فساد همکاری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها