مانور بزرگ صهیونیست‌ ها برای سرکوب انتفاضه سوم

چهارشنبه 24 دی 1393 - 10:01

ارتش رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب کرانه باختری رود اردن رزمایشی را برگزار می کند که به گفته مسئولان صهیونیست بزرگترین مانور این رژیم در 10 سال گذشته است.

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم از رام الله گزارش داد؛ منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم از چند روز پیش در حال اجرای مانوری با هدف افزایش آمادگی خود برای درگیری "حتمی" با فلسطینی ها در کرانه باختری است.

کرانه باختری و قدس از ژوئن 2014 صحنه حملات وحشیانه صهیونیستها به فلسطینی ها بوده است و مسؤولان رژیم اشغالگر قدس به صورت علنی درباره قوت گرفتن احتمال درگیری با فلسطینی ها سخن می گویند؛ ولی مساله مهمتر این است که نگرانی این رژیم از ناآرام شدن کرانه باختری رود اردن ریشه در تأکید جمهوری اسلامی ایران بر مسلح کردن فلسطینی های کرانه باختری دارد.

"فایز عباس" کارشناس امور رژیم صهیونیستی به خبرنگار العالم گفت: قدس و کرانه باختری رود اردن در سال گذشته صحنه درگیری های فردی فلسطینی ها با صهیونیستها بود و رژیم صهیونیستی هم اکنون نگران تبدیل شدن درگیری های انفرادی به درگیری های جمعی و آغاز انتفاضه سوم است.

خبر دیگر اینکه بیش از 20 فلسطینی که اکثر آنها عضو حماس هستند، دیروز در شهرهای نابلس، رام الله و الخلیل در کرانه باختری بازداشت شدند؛ به عقیده ناظران رژیم صهیونیستی تصور می کند که با این بازداشت ها می تواند انتفاضه آتی را در نطفه خفه کند.

"عبدالمجید سویلم" استاد علوم سیاسی دانشگاه قدس در مصاحبه با العالم گفت: شرایط آغاز قیام فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن فراهم است و اسرائیل با برگزاری مانور خود را برای سرکوب قیام غیر منتظرۀ فلسطینی ها آماده می کند.

 

پربیننده ترین خبرها