لحظات دشوار نتانیاهو در خیابانهای پاریس + فیلم

جمعه 26 دی 1393 - 13:17

حضور رئیس کابینه رژیم صهیونیستی در راهپیمایی پاریس با موجی از انتقادات گسترده از داخل و خارج فرانسه همراه شد. مقامات فرانسه و وزارت امور خارجه این کشور رسما از نتانیاهو خواسته بودند در این راهپیمایی شرکت نکند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "عمید سیگل" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: "نتانیاهو به دلایل امنیتی قصد حضور در راهپیمایی پاریس را نداشت. اما در لحظات آخر نظرش را تغییر داد و عازم فرانسه شد."
پشت پرده سفر نتانیاهو عواملی چون اولاند نخست وزیر فرانسه، لیبرمن و محمود عباس و مبارزه انتخاباتی لیکود، نقش داشت.
وی گفت: "نتانیاهو با یک مقام فرانسوی تماس گرفته و از عزیمت خود برای حضور در راهپیمایی خبر داد اما پاسخ قصر الیزه این بوده که بهتر است نتانیاهو در این راهپیمایی حاضر نشود."
سیگل افزود: "فرانسویها بشدت با حضور نتانیاهو در پاریس مخالفت کردند و اصرار وی برای حضور در راهپیمایی را بخشی از مبارزه انتخاباتی لیکود دانستند."
مقامات فرانسه تصریح کردند در صورت حضور نتانیاهو در راهپیمایی پاریس از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در راهپیمایی دعوت می کنند.
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال تصاویری از انتظار طولانی مدت نتانیاهو در برابر قصر الیزه پیش از عزیمت به محل برگزاری راهپیمایی را پخش کرد.
گزارشگر تلویزیون فرانسه همزمان با تصاویری که در این باره پخش می شد گفت: ظرفیت اتوبوس اول و اتوبوس دوم که مقامات بین المللی را از مقابل قصر الیزه به محل برگزاری راهپیمایی منتقل می کرد تکمیل شده بود و جایی برای نخست وزیر اسرائیل نبود.
وی افزود: نتانیاهو ناچار شد دقایقی دشواری را در انتظار در خیابان روبروی قصر الیزه سپری کند.لحظات نفس گیر و دشواری برای گروه حمایتی وی بود.

 

 

پربیننده ترین خبرها