واکنش تندروهای سعودی به رقص دختربچه ها!

واکنش تندروهای سعودی به رقص دختربچه ها!
شنبه 27 دی 1393 - 18:18

العالم - حرکات موزون دختران کم سن و سال عربستانی در همایش مختص کودکان در منطقه القصیم با واکنش برخی از سعودی های تندرو روبرو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، برخی از کاربران تندروی سعودی، رقص دختربچه های با حدود هفت سال سن درجشنواره " ربیع بریده " درمنطقه القصیم را نوعی اهانت دانستند و از برگزار کنندگان این جشنواره خواستند ، علاوه بر عذرخواهی رسمی ، برای تکرار نشدن این گونه مسائل تعهد دهند.

" ابراهيم الحربي" یک کاربر سعودی در پایگاه توییتر در صفحه خود نوشت " حتی اگر این دختران کم سن وسال هم باشند، این بی حجابی چه معنایی می تواند داشته باشد؟"

"عبدالعزيز الغويری" یکی دیگر از کاربران تندروی سعودی در توییتر نوشت " رقص دختران مقابل مردان، نوعی سوء استفاده جنسی از آنان است".

جمله " این مساله مردود است و آن را برای دخترانمان نمی پسندیم " را هم ابوحمدان دیگر کاربر تندروی عربستانی در توییتر نوشت.

" أبوسعد المطيري " از دیگر کاربران تندروی عربستانی نوشت : بدین شکل ، رقص از طریق گروه های سرود ترویج و تبلیغ می شود".

" صالح التویجری" استاد اصول عقیدتی دردانشگاه القصیم دراین باره گفت " خیلی سخت است که یکی ازآنان ( دختران) فردا نامزد تو باشد".

چنین اظهارنظری از سوی یک استاد دانشگاه با واکنش تمسخر آمیز بسیاری از کاربران در توییتر مواجه شد و این سوال را برای آنان ایجاد کرد که چگونه یک استاد دانشگاه می تواند چنین تفکری داشته باشد؟!

کاربران شبکه های اجتماعی ، خواهان مجازات وی به علت چنین اظهارنظر زشت و ناپسندی شدند.

درهمین حال، بسیاری از کاربران ، واکنش های خشمناک برخی کاربران به این اظهارنظرها را محکوم و اعلام کردند " آنچه اتفاق افتاده است، مستحق این همه خشم نیست ؛ چرا که این حادثه ، صرفاً یک مراسم تفریحی برای کودکان بسیار کم سن و سال است و رقص خودجوش آنان با آهنگ برخی از سرودهای این جشنواره ، مساله ای است که نباید با دید منفی به آن نگریست".

" صالح الصقعبی" از دیگر کاربران توییتر گفت " کودکان پاک و منزه با خوشحالی دراین جشنواره شرکت کردند ، بدون اینکه آنان یا خانواده هایشان انتظار داشته باشند که دیگران چنین نگاهی به آنان خواهند داشت.

فعال دیگر شبکه های اجتماعی به نام " ريما " نوشت " به دنیای طفولت احترام بگذارید. دلیلی برای این سخنان وجود ندارد".

یک کاربر دیگر نوشت " کسانی که دارای عقل بیمار هستند، با چنین نگاهی به کودکان نگاه می کنند و کودکی و پاکی آنان را زیر سوال می برند و با دیده جنسی به کودکان می نگرند".

" نوره المسفر" کاربر دیگر " گفت این مراسم ، فرصتی برای شناخت داعشی ها بود".

جشنواره " ربیع بریده " که در تعطیلات نیم سال تحصیلی با حضور تعدادی از شخصیت ها برگزار شد، در بردارنده فعالیت هایی ازجمله آن نمایش های تفریحی و سرود و غیره برای کودکان بود.

در این جشنواره تعدادی از دختربچه ها درقالب گروه سرود به اجرای رقص پرداختند که رقص آنان با انتقادهای برخی سعودی های تندرو روبرو شد.

پربیننده ترین خبرها