گزارش سازمان ملل درباره جنایات داعش

گزارش سازمان ملل درباره جنایات داعش
چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 15:25

سازمان ملل متحد، گروه تروریستی داعش را به تشکیل دادگاه هایی درمناطق تحت سلطه خود و اجرای مجازات های سخت و غیرانسانی علیه مردان ،زنان وکودکان متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " راوينا شمدسانی" سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در نشستی مطبوعاتی در شهر ژنو سوئیس گفت: داعش افرادی را که مقررات این گروه را نقض و یا در بیعت با این گروه تردید می کنند، مجازات می کند.

در این گزارش به کشته شدن دو مرد اشاره و گفته شده است که دادگاه داعش در شهر موصل، این دو نفر را به اتهام همجنس گرایی از بالای بام به پایین پرتاب کرده است.

سازمان ملل همچنین به تصاویری که این گروه درباره اجرای احکام بسیار شدید منتشر کرده، اشاره کرد؛ از جمله عکس دو نفر که بعد از متهم شدن به سرقت به دار آویخته شدند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درگزارش خود همچنین به تصویر دیگری از زنی که به اتهام ارتکاب زنا تا دم مرگ سنگسار شده ، اشاره کرده و گفت: به نظر می رسد زنان فرهنگی و شاغل به ویژه زنانی که برای انتخابات به منظور تصدی پست های مهم نامزد شده اند، با خطر بیشتری مواجه هستند ؛ چرا که در دو هفته اول سال جاری، گزارش هایی درباره اعدام سه زن وکیل منتشر شد.

دراین گزارش آمده است که داعش پزشکان را به اتهام مخالفت با درمان عناصر این گروه اعدام می کند؛ و ده ها نفر را به اتهام مظنون بودن به همکاری با نیروهای امنیتی عراق و یا مخالفت با بیعت با داعش در میادین عمومی به قتل رسانده است.

سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر از احتمال ارائه گزارشی کامل درباره موارد نقض حقوق بشر از سوی داعش به شورای حقوق بشر سازمان ملل درماه مارس آینده خبر داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها