شکایت شهردار پاریس از شبکه مشهور آمریکایی

شکایت شهردار پاریس از شبکه مشهور آمریکایی
چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 20:23

شهردار پاریس از شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" به خاطر توهین، ایجاد ضرر معنوی و مخدوش ساختن وجهۀ پایتخت فرانسه شکایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه مزبور اخیرا از وجود مناطقی در پاریس سخن گفت که غیر مسلمانان و پلیس قادر به ورود به آن نیستند.

به رغم عذرخواهی فاکس نیوز از "اشتباه فاحش" برخی از کارشناسان خود، شهردار پاریس همچنان بر اقامه دعوی علیه این شبکه اصرار دارد.   

برخی از تحلیلگران فاکس نیوز از جمله "استیون امرسون" به این شبکه گفته بودند که با توجه به اقامت طولانی در فرانسه، دریافته اند که در پاریس مناطقی وجود دارد که مردم فرانسه وارد آن نمی شوند و اسلام گرایان تندرو ضمن سیطره بر آن، مشابه آنچه در برخی از شهرهای عراق به ویژه بغداد توسط سازمان های تندرو صورت می گیرد، انجام می دهند.

"نولن پترسون" خبرنگار این شبکه نیز همان هفته با اشاره به نقشه پاریس گفت که در این شهر برخی مناطق وجود دارد که ورود به آن برای غیر مسلمانان ممنوع است و پلیس هم وارد آن نمی شود.

اما "جولی باندراس" در مقام عذرخواهی از این اظهارات گفت، ما هفته گذشته هنگام بحث درباره مسلمانان اروپا اشتباه تاسف باری مرتکب شدیم.

البته برخی کارشناسان این شبکه در توجیه سخنان مفسرانش اظهار داشتند که در اروپا نیز مانند آمریکا و دیگر کشورهای جهان مناطقی وجود دارد که میزان جرم و جنایت در آن بسیار بالا بوده و به همین دلیل مردم و حتی پلیس با احتیاط وارد آن می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها