گزارش رسمی از جنایات صهیونیست ها در غزه

گزارش رسمی از جنایات صهیونیست ها در غزه
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 11:46

العالم - گزارش یک گروه از اعضای سازمان موسوم به پزشکان برای حقوق بشر ، بخش دیگری از جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه را افشا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، پس از تجاوز رژیم صهیونیستی هشت تن از کارشناسان بین المللی، گزارشی از آثار این جنگ بر زندگی مردم و خسارت های هنگفت وارد شده به غزه زیر عنوان (هیچ مکانی امن نیست) تهیه کردند که برای نخستین بار منتشر شده و تنها گزارشی به شمار می آید که توسط یک نهاد بی طرف جمع آوری و تنظیم شده است.  

به گزارش روزنامه "رای الیوم" این گزارش درباره وسعت ویرانی و خسارت های (تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه) از نظر جسمی و روانی توسط گروهی تهیه شده که مقام های اسرائیلی، به آنها اجازه ورود به نوار غزه را داده بودند.

این هیات یک بار همزمان با تجاوز اسرائیل و دو بار پس پایان جنگ ، از غزه بازدید کرد و دراین مدت سه مرکز حقوقی فلسطینی در نوار غزه هم با آنان همکاری کردند.

گواهی 68 مجروح تجاوز صهیونیست ها در غزه یا بیمارستان های اسرائیل و اردن، 370 عکس از اجساد کشته شدگان (شهدا)، گفت و گو با نه تن از فعالان فلسطینی در حوزه سلامت و بررسی دقیق دهها پرونده پزشکی از جمله بخش های تشکیل دهنده این گزارش است.

هیات پزشکان برای حقوق بشر ، همچنین با سه تن از پزشکان اسرائیلی معالج نظامیان زخمی این رژیم و ساکنان جنوبی طی جنگ دیدار کرده بود.

در این گزارش با توجه به گواهی افراد دیگری در خصوص بمباران منازل مسکونی آمده است که شمار زیادی از مردم غزه که از خانه های خود فرار کردند، در منازل بستگان یا در مدارس اونروا (مدارس وابسته به سازمان ملل متحد) با مرگ مواجه شدند.

گزارش پزشکان برای حقوق بشر با استناد به مدارکی درباره آمار قربانیان در مناطق مسکونی، علت مرگ این افراد را استفاده حجم زیادی از مواد منفجره شلیک شده بدون تشخیص اهداف مورد نظر از سوی صهیونیست ها عنوان کرده است.

در این گزارش با اشاره به حوادث منطقه خزاعه طی تجاوز اسرائیل در 21 و 25 جولای آمده است: گروههای زیادی از اهالی این منطقه ، حتی در برخی موارد یک خانواده بطور کامل شهید شدند.

تیراندازی به سوی افرادی که پرچم سفید با خود داشتند، شلیک به شهروندان از فاصله نزدیک ، توهین و آزار و اذیت هنگام تسلط بر ساختمان های مسکونی، استفاده از سپرهای انسانی و تاخیر و جلوگیری از درمان مجروحان در مراکز پزشکی از دیگر جنایت ها و رفتارهای غیر انسانی صهیونیست ها در غزه است.

این گزارش عمق شکاف میان تعهدات ارتش رژیم صهیونیستی در رعایت حیات انسان ها و تلاش برای کشتن آنها را برملا می کند، تلاشهایی که منجر به کشتار و زخمی شدن هزاران نفر انجامید و هیچ منطقه امنی را برای اهالی غزه که امکان پناه بردن به آن را داشته باشند، باقی نگذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها