کنترل ارتش لبنان بر یکی از مناطق مرزی

کنترل ارتش لبنان بر یکی از مناطق مرزی
جمعه 3 بهمن 1393 - 22:40

بیروت ( العالم ) - نیروهای ارتش لبنان کنترل تپه الحمرا در منطقه مرزی رأس بعلبک را در دست گرفنتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اظهار داشت : تروریستها به خط مقدم نیروهای ارتش در تپه الحمرا در ارتفاعات "راس بعلبک" نزدیک مرز لبنان و سوریه یورش بردند، ولی ارتش تسلط خود را بر تله الحمرا استحکام بخشید و تروریستهایی را که به آن نفوذ کرده بودند، بیرون راند و شمار بسیاری از آنها را به هلاکت رساند و یا زخمی کرد.

بر اساس این بیانیه یگانهای ارتش به تثبیت مواضع خود ادامه می دهند و همچنان نقاط تجمع افراد مسلح را مورد هدف قرار می دهند و مسیر حرکت آنها را در ارتفاعات با تسلیحات سنگین زیر آتش گرفته است و برای یافتن افراد مسلح پنهان شده در حال پاکسازی منطقه است.

یک مقام امنیتی لبنان توضیح داد : تعداد عناصر گروههای مسلح در حدود 200 تن تخمین زده می شود که از منطقه قلمون سوریه واقع در موازات لبنان به این منطقه آمده اند و به مرکز ارتش هجوم آوردند  اما ارتش با انواع سلاحهای سنگین با آنها به مقابله برخاست و برای هدف قرار مواضع آنها از بالگرد بهره جست .

افراد مسلح از ماه اوت گذشته بطور مکرر در حال ایجاد کمین در مسیر گشتی های ارتش لبنان هستند، و مواضع ارتش را مورد یورش قرار می دهند آنهم پس از اینکه درگیری شدیدی میان ارتش لبنان و افراد مسلح در شهرک مرزی عرسال در نزدیکی راس بعلبک روی داد . تروریستها از درون سوریه و اردوگاههای پناهجویان سوری به درون این شهرک نفوذ کرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها