گیتس: طرح اوباما علیه داعش واقع بینانه نیست

گیتس: طرح اوباما علیه داعش واقع بینانه نیست
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 10:26

وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت اوباما هدف بلندپروازانه ای تعیین کرده است و در شرایط کنونی سخن گفتن از نابودی داعش واقع بینانه نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت گیتس" وزیر دفاع پیشین آمریکا طرح باراک اوباما رئیس جمهور این کشور برای از بین بردن داعش در عراق و سوریه را غیر واقع بینانه توصیف کرد.

گیتس در مصاحبه با شبکه ان بی سی آمریکا گفت چه بسا ضرورتی برای حضور نیرهای زمینی به منظور تحقق اهداف دولت آمریکا وجود داشته باشد. حملات هوایی علیه داعش توانسته است این گروه تروریستی را مهار و کنترل کند.

وی افزود به نظر من، ما از قرار گرفتن در شرایطی که اجازه بیرون راندن عناصر داعش از عراق را بدهد، بسیار دور هستیم.  

رابرت گیتس که در دوره جرج بوش و اوباما وزیر دفاع بود، تصریح کرد: آمریکا نباید بر از بین بردن داعش متمرکز شود بلکه باید عملیاتی با هدف جلوگیری از گسترش این گروه و محروم کردن آن از قدرت تسلط بر مناطق انجام دهد.  

وی گفت: اوباما هدف بلندپروازانه ای تعیین کرده است و در شرایط کنونی سخن گفتن از نابودی داعش واقع بینانه نیست.

وزیر دفاع پیشین آمریکا تاکید کرد شکست دادن داعش هدفی است که تحقق آن به خصوص بدون حضور نیروهای ویژه روی زمین (میدان نبرد) برای حمایت از حملات هوایی، امکان پذیر نیست.  

گیتس با اشاره به اینکه می توان به چند صد نفر از نیروهای زمینی نه هزاران یا دهها هزاران نیرو بسنده کرد، اظهار داشت تهاجم دوباره به عراق با نیروهای زمینی گسترده، گزینه اشتباهی است.  

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها