واکنش تند اوغلو به منتقدان انتقال جسد سلیمان شاه

واکنش تند اوغلو به منتقدان انتقال جسد سلیمان شاه
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 21:23

"احمد داوود اوغلو" نخست وزیر ترکیه در واکنش به انتقادات احزاب مخالفت ترکیه به انتقال جسد سلیمان شاه، جد موسس دولت عثمانی از سوریه، تجاوز آشکار ارتش این کشور به خاک سوریه را با ادعای محافظت از پیکر سلیمان شاه توجیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، داوو اوغلو، امروز دوشنبه در سخنانی در نشست حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: برخلاف اظهارات معارضان که انتقال جسد سلیمان شاه را لکه ننگی توصیف کرده اند، شبی که این عملیات صورت گرفت، شب عزت برای ما بود.

خبرگزاری آناتولی در گزارشی به نقل از داوود اوغلو، اعلام کرد که: باید همه بدانند که حمایت از هر آنچه میراث ما محسوب می شود، حتی اگر قطعه سنگی باشد، دینی است بر گردن ما.
وی ضمن ابراز شگفتی از برآشفتگی و اعتراض حزب معارض "الشعب الجمهوری" ترکیه به انتقال جسد سلیمان شاه از سوریه به ترکیه، گفت: ما مانند گذشته از میراث خود حمایت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به انتقادات"دولت بهشلی" رهبر حزب ترکی "الحرکه القومیه" گفت: ما از هیچ خاکی که متعلق به ترکیه است، عقب نشینی نمی کنیم و اقدام اخیر را تنها به منظور محافظت از مقبره سلیمان شاه انجام داده ایم تا پرچم ترکیه برای همیشه در مرز سوریه برافراشته باقی بماند.

خاطرنشان می شود که ارتش ترکیه بامداد یکشنبه به دنبال محاصره مقبره سلیمان شاه در حدود 37 کیلومتری مرز ترکیه در داخل خاک سوریه که ترکیه این قطعه خاک را قلمروی خود می داند، طی عملیاتی ضمن باز گرداندن جسد سلیمان شاه و چند صندوقی که از آن به عنوان امانات مقدس یاد شده، نزدیک به 50 تن از نیروی نظامی حافظ این مقبره به را به ترکیه بازگرداند و این جایگاه را تخریب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها