درخواست نماینده عراقی برای تحقیق درباره حمایتها از داعش

درخواست نماینده عراقی برای تحقیق درباره حمایتها از داعش
چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 12:19

رییس جنبش اراده و نماینده پارلمان عراق از نخست وزیر این کشور خواست برای تشکیل کمیته های تحقیق در خصوص کمک هواپیماهای ائتلاف به داعش تلاش کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حنان الفتلاوی" با انتقاد از سخنان اخیر "حیدر العبادی" گفت: از سخنان نخست وزیر در این خصوص تعجب می کنیم. سخنان وی منطقی نیست. او چگونه چیزی را انکار می کند که پنتاگون و سفیر آمریکا اعلام کردند که در این خصوص تحقیق خواهند کرد.

وی افزود: العبادی در واکنش به ارسال محموله هایی توسط ائتلاف برای داعش، می گوید که نیروهای بسیج مردمی چند هواپیما دارند؛ در حالی که همه می دانند نیروهای مردمی فقط چند دستگاه هواپیمای بدون خلبان (پهپاد) دارند که قادر به حمل سلاح یا کمک نیست.
الفتلاوی از العبادی خواست پیش از آنکه سخنی بگوید که در برخی موارد به سرپوش گذاشتن بر جنایت های ائتلاف بین المللی منجر شود، فکر و تحقیق کند و این در حالی است که بر اثر جنایت های ائتلاف تا کنون شماری از مردم و نیروهای امنیتی عراق کشته شده اند. بنابراین، نخست وزیر باید برای تشکیل کمیته جدید تحقیق در خصوص اطلاعات و گزارش های موجود اقدام کند.
در همین حال نخست وزیر عراق روز یکشنبه اعلام کرد که شخصا درباره آنچه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در خصوص اقدام هواپیماهای ائتلاف در ارایه کمک به داعش گفته شده تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده است که این سخنان شایعه و دروغ است.

وزیر دفاع عراق نیز خبرهای منتشر شده در خصوص کمک هواپیماهای ائتلاف به داعش را تکذیب کرده است. وی با این حال گفته است که هرهواپیمایی در صورت ارسال کمک برای داعش، هدف قرار خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها