گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه

گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه
چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 20:03

دمشق، العالم - ارتش سوریه به تازگی با استفاده از اطلاعات دقیق و در عملیاتی ویژه، توانسته در محورهای اصلی درگیری با تروریست ها، ضربات سنگینی به گروهک‌های تروریستی وارد کند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد: عملیات اخیر ارتش سوریه از ریف دمشق آغاز شد؛ جایی که درگیری ها هنوز میان واحدهایی از ارتش و تروریست های گروهک "جیش الاسلام" ادامه دارد؛ در این درگیری ها که در کشتزارهای نزدیک شهر دوما در غوطه شرقی به وقوع پیوست، "عبد الفتاح بواربوبیا" عضو لیبیایی جیش الاسلام و "فایز جربوع" عضو فلسطینی این گروهک به همراه چند تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

"حسین مرتضی" می افزاید: نیروهای ارتش سوریه یک انبار سلاح و مهمات تروریست ها را در شهر الزبدانی و یک خودروی نظامی حامل چند عنصر مسلح را در مزارع شمال منطقه حرستا، منهدم کردند؛ همچنین نیروهای سوری تونلی را که تروریست ها در حومه محله الانتاج در منطقه حرستا از آن برای نفوذ، رفت وآمد و جابجایی سلاح و مهمات و مواد غذایی برای عناصر تروریست در محاصره نیروهای ارتش سوریه استفاده می کردند، منهدم  کردند.

یک تروریست به نام "محمد الملا" نیز در اطراف شهرک عربین در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسید و درگیری‌های پراکنده‌ای هم در محله جوبر روی داد که به کشته شدن چند تروریست و همچنین زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

دو خودروی تروریست‌ها نیز در جنوب منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق منهدم شد و تمام سرنشینان این دو خودرو نیز به هلاکت رسیدند.
بر اساس این گزارش، مناطق مختلف شهر درعا و اطراف آن به همراه ریف ادلب و ریف شمالی لاذقیه نیز شاهد عملیات جداگانه ارتش سوریه علیه تروریست‌ها بود که در جریان آن چند دستگاه خودروی تروریست ها منهدم و شماری تروریست کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

ارتش سوریه همچنین در عملیاتی دقیق در ریف حماه، مواضع گروه های مسلح را در شهرک کفرزیتا هدف قرار داد که در نتیجه آن 40 تروریست به هلاکت رسیده، شماری زخمی شدند و تجهیزات آنها در این منطقه منهدم شد.

در بخش دیگری از عملیات نیروهای ارتش سوریه در منطقه الطامنه در ریف حماه نیز، 10 عنصر مسلح وابسته به گروهک داعش به هلاکت رسیدند و تمام تجهیزات آنها در دو روستای جنی العلباوی و ابو دالی در منطقه عقیربات در ریف حماه منهدم شد.

در نتیجه حمله نیروهای ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در روستای الوردات در منطقه اللجاه و نیز در عقربا و ام العوسج، تل عنتر، تل قرین و سملین در ریف درعا شماری از ترورست ها به هلاکت رسیدند و همزمان با ازسرگیری درگیری ها در محله المنشیه در درعا، همه عناصر یک گروه مسلح در شهرک زمرین به هلاکت رسیدند و یک خوروی آنها نیز منهدم شد.

خبرنگار العالم با اشاره به ادامه درگیری های شدید در چند محور مختلف در حومه دو شهر الفوعه و کفریا در شمال ادلب و کشتزارهای بروما، خاطرنشان کرد که این درگیری ها درپی حمله گسترده گروه های مسلح به این دوشهر و هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی با سلاح های سنگ از سوی تروریست ها، آغاز شد و ارتش سوریه با همکاری نیروهای مردمی توانست از بروز تلفات جانی در میان غیر نظامیان جلوگیری کند که در نتیجه آن ده ها تروریست کشته و شماری نیز زخمی شدند و هنوز هم درگیری ها در این منطقه ادامه دارد.

همزمان واحدهایی از ارتش سوریه مواضع گروه های تروریستی در روستاهای الغزال، الهوته، تل سلمو و ام جرین در منطقه ابو الضهور و نیز در روستای معره حرمه و روستاها و شهرک های حیله، کفر نجد، سرمین ، بنش، خان شیخون، الهبیط و...در ریف ادلب را هدف قرار دادند و خسارت هایی به آنها وارد کردند؛

واحد مهندسی ارتش سوریه نیز توانست 3 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست ها را در ورودی شهرک ممعترم در منطقه اریحا خنثی کند.

بر اساس این گزارش، عملیات نیروهای ارتش سوریه در روستاها و شهرک های ریف لاذقیه نیز به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها منجر شد و نیروهای ارتش سوریه توانستند خودروها و تجهیزات تروریست ها را در خان الجوز، العید، العالیه، الحور، کنسبا و سلمی، منهدم کنند و شماری از تروریست ها را به هلاکت برسانند که "ماهر التلاوی"، "عبدالسلام سیدو"، "هشام زاکو"، مروان زهیره"،"علی قرقاسی"، "محمود عشیره" و "محمد صفو" از جمله این کشته ها هستند.

نیروهای ارتش سوریه ضمن به هلاکت رساندن یک سرکرده مهم تروریست های جبهه النصره، 5  خودروی مجهز به تیربار و دیگر سلاح های سنگین وابسته به تروریست ها را در مناطق مختلف ریف لاذقیه منهدم کردند.

بنا به گزارش خبرنگار العالم، واحدهایی از ارتش سوریه نیز تلاش تروریست ها داعش را برای نفوذ به منطقه جزل در ریف تدمر ناکام گذاشتند که در نتیجه آن 30 عنصر داعش به هلاکت رسیدند.

این گزارش به ادامه درگیری ها در شمال سوریه با گروه های مختلف تروریستی تحت حمایت مستقیم دولت حزب عدالت و توسعه ترکیه اشاره و به نقل از یک منبع نظامی تاکید می کند که، نیروهای ارتش مواضع تروریست های گروهک موسوم به " الجبهه الشامیه" را در حومه دو شهرک حردتنین و رتیان در ریف حلب، هدف قرار داده اند و به گفته منابع نظامی، "ابوبکر القفقازی" سرکرده تروریست های گروهک موسوم به "جیش المهاجرین و الانصار" بر اثر جراحت ناشی از درگیری با نیروهای ارتش در اطراف کشتزارهای الملاح در ریف حلب، به هلاکت رسیده است.

از سوی دیگر خبرنگار العالم به از سرگیری درگیری های بین داعش و دیگر گروه های مسلح از جمله "الجبهه الاسلامیه" و "جبهه النصره" در نزدیکی پل قره قوزاق در شرق ریف حلب و درگیری های دیگر در محور صوران- اعزاز در شمال ریف حلب، اشاره کرد و گفت در این درگیری ها خسارت هایی به گروه های مسلح وارد شده است.

پربیننده ترین خبرها