نخست وزیر فرانسه: 10 هزار اروپایی در راه پیوستن به داعش هستند

نخست وزیر فرانسه: 10 هزار اروپایی در راه پیوستن به داعش هستند
يکشنبه 17 اسفند 1393 - 19:25

العالم ـ نخست وزیر فرانسه از احتمال دارد پیوستن ده هزار شهروند اروپایی به گروه‌های تروریستی سوریه و عراق تا پایان سال 2015 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مانوئل والس امروز یکشنبه در اظهاراتی تاکید کرد که احتمال دارد تا پایان سال 2015، بیش از ده هزار اروپایی به گروههای جهادی در سوریه وعراق ملحق شوند که این رقم بیش از سه برابر تعداد فعلی آنهاست.

نخست وزیر فرانسه در پاسخ به سوالات خبرنگاران روزنامه لوموند و شبکه "ای تیلی" و رادیوی یک اروپا گفت: در حال حاضر 3 هزار اروپایی در سوریه و عراق هستند و هنگامی که به ماه های آینده نگاه می کنیم ممکن است تعداد آنها قبل از تابستان به 5 هزار نفر و قبل از پایان سال جاری احتمالا به 10 هزار نفر برسد. آیا تهدیدی که این مساله ایجاد میکند، درک می کنید؟!

در فرانسه 1400 نفر اغلب از جوانان یا در سوریه و عراق بسر می برند و یا از این کشورها بازگشتند و یا می خواهند عازم این کشورها بشوند و این رقم در یک سال رو به افزایش نهاد.

فالس گفت: حدود 90 فرانسوی در حالی که در مبارزه با ارزشهای ما دست به سلاح می برند، در آنجا کشته شدند و علاوه بر آن، جهادی های دیگری از بلژیک، هلند، دانمارک و انگلیس هم در آنجا جان باخته اند.

این مقام فرانسوی تصریح کرد که همزمان با بازگشت جهادی ها به فرانسه وخطر اجرای برخی اقدامات خشونت آمیز در خاک ما توسط جوانان، ما با تهدید فزاینده ای در فرانسه و اروپا و برخی کشورهای دیگر روبرو هستیم. این تهدید برای مدتی طولانی فراروی ماست.

فالس تصریح کرد که به سطح بالایی از هوشیاری و آگاهی نیاز داریم و در عین حال باید جامعه و خانواده ها را بسیج کنیم؛ همچنین پیامی برای این جوانان، این اقلیت قانون شکن که برای قتل و کشتار تلاش می کنند، ارسال کنیم.

پربیننده ترین خبرها