قدردانی دولت فلسطین از سوئد

قدردانی دولت فلسطین از سوئد
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 20:29

وزیر خارجه دولت وحدت ملی فلسطین از سوئد به علت به رسمیت شناختن فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فلسطینی "وفا" تأکید کرد، "ریاض المالکی" در حاشیه نشست وزرای خارجه عرب با "مارگوت والستروم" وزیر خارجه سوئد دیدار و درباره روابط فلسطین و سوئد و لزوم حمایت سیاسی و مالی از فلسطینی ها گفتگو کرد .
المالکی در این دیدار گفت : هیأتی شامل تعدادی از وزرای کشورهای اسلامی به ریاست سامح شکری وزیر امور خارجه مصر به زودی راهی سوئد خواهد شد .
المالکی افزود : این هیأت با مسؤولان سوئد درباره تعرض اسرائیل به مسجد الاقصی و توطئه تقسیم این مسجد مقدس و روابط دوجانبه فلسطین و سوئد مذاکره خواهد کرد.
این در حالیست که دیگر وزرای امور خارجه عرب از اظهارات ضد عربستانی والستروم انتقاد کردند .
والستروم در صفحه شخصی خود در تویتر از نظام عربستان به علت شلاق زدن یک فعال به نام رائف بدوی انتقاد کرده و نوشته بود که شلاق زدن رائف بدوی اقدامی وحشیانه برای ساکت کردن وی و امثال وی است .
وزرای خارجه عرب روز 9 مارس در پایان یکصد و چهل و سومین نشست خود در بیانیه ای اظهارات والستروم را محکوم و اعلام کردند که اظهارات وی مغایر با قانون اساسی اسلامی عربستان است .  
عربستان قبلاً با سخنرانی والستروم در جمع وزرای امور خارجه عرب در قاهره مخالفت کرده بود که "اریک بومان" سخنگوی وزارت خارجه سوئد در واکنش به این امر گفت " علت مخالفت عربستان با سخنرانی والستروم انتقاد دولت سوئد از عربستان به علت پرونده حقوق بشر این کشور است .  
دولت سوئد با توجه به وضعیت حقوق بشر در عربستان به بازبینی در توافقنامه نظامی خود با این کشور می پردازد توافقنامه ای 5 ساله که شامل فروش تجهیزات نظامی به عربستان و آموزش نظامیان این کشور است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها