نحوه برخورد با فارغ التحصیلان بیکار در مغرب + فیلم

پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 - 19:42

رباط (العالم) – نیروهای امنیتی کشور مغرب فارغ التحصیلان بیکار این کشور را به خاطر درخواست برای رسیدگی دولت به وضعیت آنان با خشونت سرکوب کردند .

خبرنگار شبکه العالم از مغرب گزارش داد، نیروهای امنیتی شمار زیادی از افراد مزبور را که خواستار کار بودند بازداشت کردند که البته یکی از بیکاران در اعتراض به نحوه برخورد مقام های مغرب خود را آتش زد.  
آرزوهای هزاران فارغ التحصیل مغربی برای یافتن کار به سرعت به کابوس تبدیل می شود.
مشکلات آنان وقتی افزایش می یابد که برای یافتن کار به "رباط" پایتخت مغرب می آیند که به این شکل به بیکاران دیگر می پیوندند، در این شهر به خاطر دشواری زندگی با شرایطی بسیار سخت مواجه می شوند و در نهایت در جریان تظاهرات برای یافتن کار با خشونت نیروهای امنیتی مواجه می شوند که تفاوتی میان مردان و زنان قائل نیستند.
"زکریا العزوزی" عضو اتحادیه ملی دانشگاهیان بیکار" مغرب گفت، از سال 2011 تا زمان حاضر موارد زیادی از سقط جنین، شکستن دست و پا و ضربه به سر را داشته ایم.   
در آوریل 2014 نیروهای امنیتی مغرب 9 فارغ التحصیل بیکار را در رباط بازداشت کردند که تا امروز آزاد نشده اند.
"محمد العلای" دانشگاهی بیکار که مدتی بازداشت بود گفت: من را در سلولی بسیار کوچک با بیش از 50 زندانی قرار دادند، از غذای بیرون، پزشک و حمام محروم شدم و حتی زندانیان را علیه من شوراندند. 

مشخص نبودن آینده کاری باعث شده شماری از بیکاران خود را آتش بزنند مانند "عبدالوهاب زیدون" که صدها بیکار در تشییع جنازه وی شرکت کرده و شعار قصاص را سر دادند.
"امینه زیدون" همسر عبدالوهاب به شبکه خبری العالم گفت: بازخواست مسؤولینی را می خواهیم که باعث مرگ عبدالوهاب شدند، همسرم نه تنها از حقش در زمینه کار بلکه از حق زندگی محروم شد. 
البته مرگ زیدون تغییری در وضعیت همقطارانش ایجاد نکرد و آنان همچنان بیکارند و به تظاهرات برای حل مشکلشان ادامه می دهند که ممکن است حل شود یا حل نشود. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها