ژنرال آمریکایی: روس‌ها را در اوکراین بکشید !

ژنرال آمریکایی: روس‌ها را در اوکراین بکشید !
جمعه 22 اسفند 1393 - 12:23

یک ژنرال بازنشسته آمریکایی به تازگی در مصاحبه با "فاکس نیوز" در اظهاراتی عجیب، خواستار قتل شهروندان روس و ساکنان روسی زبان اوکراینی شد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات روسیه دیروز (پنجشنبه  12 مارس/21 اسفند) به اظهارات بی سابقه ژنرال بازنشسته آمریکایی واکنش نشان دادند.

"الکساندر لوکاشویچ" سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: برخی از نظامیان و سیاستمداران آمریکایی از جمله ژنرال "رابرت اسکایلز" که قتل و کشتار را از مردم ویتنام شروع کردند، هنوز آرام نشده اند.

وی افزود: نفرت و کینه آنها از روس ها به حدی است که از درک واقعیت ها و تعامل صحیح با آن عاجز و درمانده شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات "رابرت اسکایلز" ژنرال بازنشسته آمریکایی، در یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور و آن هم در زمان اوج مخاطب، این اقدام را یکی از ابزارهایی دانست که رسانه ها در ایالات متحده برای منفور کردن روسیه در میان جامعه آمریکا بکار می گیرند.

وی تصریح کرد: ژنرال اسکایلز بداند که به علت اظهارات اخیرش، کمیسیون تحقیقات روسیه پرونده جنایی علیه وی گشوده است.

"ولادیمیر مارکین" سخنگوی کمیسیون تحقیقات روسیه نیز گفت: با استناد به ماده ای از قانون جنایی روسیه پرونده ای علیه اسکایلز گشوده شده است. به موجب این ماده، فراخوان علنی به جنگ افروزی با استفاده از رسانه ها جرم تلقی شده و فرد خاطی با جریمه نقدی یا تحمل 5 سال زندان روبرو خواهد شد.

مارکین خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات، رابرت اسکایلز ژنرال بازنشسته آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی "فاکس نیوز" از سران آمریکا و شهروندان این کشور خواست با حمله نظامی به خاک اوکراین، شهروندان روس و همچنین اهالی روسی زبان این کشور را بکشند.

ژنرال اسکایلز در پاسخ به سوالی درباره واکنش های احتمالی به ارسال سه هزار سرباز آمریکا به شرق اروپا با توجه به تحولات جاری در اوکراین گفت: به اعتقاد من این اقدام تاثیر چندانی ندارد.

این نظامی بازنشسته آمریکایی افزود: بازی در اوکراین با شکست مواجه شده است. تنها راه ممکن در برابر ایالات متحده، تاثیرگذاری بر روند تحولات در منطقه و بازگرداندن آن به عقب است که باید با کشتن روس ها آغاز شود.

یک مسوول روس گفت: اظهارت اسکایلز نه تنها با قوانین روسیه بلکه با ماده 20 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سال 1966 در تضاد است. به موجب این ماده هر گونه‌ تبليغ‌ براي‌ جنگ‌ و هر گونه‌ دعوت‌ (ترغيب‌) به‌ كينه‌ (تنفر) ملي‌ يا نژادي‌ يا مذهبي‌ كه‌ محرك‌ تبعيض‌ يا مخاصمه‌ يا اعمال‌ زور باشد، ممنوع‌ است‌.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها