عربستان و حماس ؛ گام هایی برای فراموشی گذشته

عربستان و حماس ؛ گام هایی برای فراموشی گذشته
يکشنبه 24 اسفند 1393 - 20:04

العالم - مسئولان ارشد حماس از بروز نشانه های مثبت در روابط حماس با عربستان سعودی و دعوت از مقام های حماس برای سفر به ریاض خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " حسام بدران " سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین " حماس " روز یکشنبه از نشانه های مثبت در بهبود روابط این جنبش با عربستان سعودی خبر داد که  از سال 2007 و «توافق مکه» کمرنگ شده بود.

وی افزود : « ما شاهد تغییراتی مثبت در موضع عربستان هستیم و امیدواریم که در دوره جدید تغییراتی در خصوص حمایت این کشور از مساله فلسطین و تقویت روابط با حماس به وجود بیاید.»

بدران در گفت و گو با یک پایگاه خبری عربی تاکید کرد : نشانه های مثبتی دال بر بهبود روابط این جنبش با عربستان سعودی که یکی از بازیگران اصلی منطقه است و جایگاه مهمی دارد، وجود دارد.

سخنگوی حماس به "التقریر" گفت که ما خواستار تقویت روابط با تمامی طرف هایی هستیم که می توانند به مساله فلسطین خدمت کنند و از حق ما در برابر دشمن صهیونیستی دفاع کنند.

وی تاکید کرد که تقویت روابط حماس با برخی کشورها هرگز به روابط این جنبش با دیگر کشورها خدشه ای وارد نخواهد کرد.

درهمین حال برخی رسانه ها اخیرا از سفر قریب الوقوع خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به ریاض خبر داده اند.

"محمود الزهار" یکی از اعضای ارشد حماس هم دعوت رسمی عربستان از این جنبش برای سفر به ریاض را مورد تایید قرارداد.

وی اعلام کرد که  عربستان سعودی به صورت رسمی از حماس برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

الزهار درباره زمان این سفر صحبتی نکرد و وارد جزئيات نشد.

اسامه حمدان مسئول مناسبات خارجی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" هم اخیرا در مصاحبه با روزنامه اردنی " السبیل " گفته بود که  این جنبش به تلاشهای خود برای تقویت مناسبات دو جانبه با عربستان ادامه می دهد.

وی در ارتباط با اخبار مربوط به دعوت رسمی ریاض از خالد مشعل رئيس دفتر سياسی حماس برای سفر به عربستان تاکيد کرد که تاکنون چنين اقدامی صورت نگرفته است و در صورتی که این دعوت انجام بگيرد، حماس آن را اعلام خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها