تازه‌ترین خبرها از عملیات صلاح الدین

تازه‌ترین خبرها از عملیات صلاح الدین
دوشنبه 25 اسفند 1393 - 08:45

تکریت (العالم)- مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد با رد هر گونه توقف عملیات در استان صلاح الدین، از هلاکت چندین نفر از عناصر داعش از جمله چند تک تیرانداز سعودی خبر داد.

"کامل الکنانی" تأکید کرد: نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی و حمایت بسیج مردمی در حال خنثی سازی تله های انفجاری هستند و این سبب کند شدن روند عملیات و پیشروی نیروهای امنیتی به مرکز تکریت می شود.

وی افزود: عناصر داعش سعی می کنند با ایجاد مانع پیشروی نیروهای عراقی را کند کنند، تا تک تیراندازان آنها بتوانند شمار زیادی از نیروهای مردمی را هدف قرار دهند.

الکنانی اظهار داشت: البته تا کنون شماری از تک تیراندازان داعش در تکریت و مناطق دیگر که برخی از آنها تبعه عربستان سعودی بودند به هلاکت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی از دو محور به طرف منطقه «الفتحه» برای گرفتن تکریت در حال پیشروی هستند؛ البته، تکریت هدف راهبردی به شمار نمی رفت زیرا نیروهای عراقی از همه طرف ها آن را محاصره کرده اند و داعشی ها نمی توانند به کمک های خارجی دست یابند؛ از این رو نیازی به عملیات میدانی در داخل تکریت وجود ندارد. بنابراین، این طرح و برنامه عملیاتی به لحاظ نظامی، انسانی و ملی کاری کاملا درست و صحیح و مورد حمایت مردم است.
مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد گزارش داد: داعش صد کامیون بمب گذاری شده در شهر تکریت برای کشتن شماری از نیروها و شهروندان عراقی آماده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نیروهای عراقی برای داعش کاملا غافلگیر کننده بود، به گونه ای که مناطقی مانند «العلم»،«بوعجیل»، «دور» و «العوجه الجدیده»  که در واقع مقر اصلی عناصر داعش و بعثی ها در منطقه بود آزاد شدند. در همین حال، طرح پیشروی از شمال منطقه «حمرین» و  مقابل رود دجله با هوشمندی اتخاذ شد. به علت این طرح های عملیاتی، ارتباط بین عناصر داعش قطع شده است و در نتیجه بسیاری از مناطق مانند «الکرمه» در الرمادی هدف عملیات قرار گرفت و پاکسازی شد.
در دومین برنامه عملیات نظامی به عناصر داعش ضربه شدیدی وارد شد و ارتباط عناصری که از سوریه و الرمادی به مناطق عملیاتی در صلاح الدین ملحق می شدند قطع شد و در این چارچوب دو کاروان از عناصر داعش هدف حمله هوایی قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از 60 تن از عناصر آن از جمله برخی سرکرده هایش به هلاکت رسیدند.

3/15- 14:30-

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها