شکنجه‌گرِ دختر شاعر بحرینی تبرئه شد

شکنجه‌گرِ دختر شاعر بحرینی تبرئه شد
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 15:15

دادگاه رژیم آل خلیفه، شکنجه گرِ "آیات القرمزی" شاعر بحرینی را تبرئه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیات القرمزی، در واکنش به تبرئه "نوره آل خلیفه" که وی را در مدت بازداشت شکنجه می کرد، گفت: تبرئه شکنجه گرم، دور از انتظار نبود. از رژیمی که قاتلان را تبرئه می کند، انتظاری جز تبرئه شکنجه گران نمی توان داشت.

وی افزود: خدا از پلیس هایی که تماشاگر شکنجه من بودند و حاضر نشدند گواهی بدهند، نگذرد. خدا از شکنجه گری که ظالمانه و بی هیچ رحم و مروتی، مرا شکنجه کرد، نگذرد و وای به حال قاضی زمینی، از حکم قاضی آسمان.

آیات القرمزی سپس به پایگاه خبری "مرآة البحرین" گفت: نوره آل خلیفه، افسری بود که در مدت بازداشتم در فاصله 30 مارس تا 13 جولای 2011 عهده دار شکنجه من بود. او مرتب کشیده های شدید بر صورتم می زد و در دهانم تُف می کرد آن گاه فرچۀ سرویس بهداشتی را داخل دهانم می کرد و با یک ابزار چوبی، مرتب بر سرم می کوبید و شوکر برقی را به صورتم می زد و علاوه بر همه این ها، مرتب به من و طایفه ام ناسزا می گفت.

القرمزی با تاکید بر این که ضد شکنجه گرش، شکایت نکرده است، خاطر نشان کرد: من این مسائل را فقط به کمیته حقیقت یاب بسیونی (که به دستور پادشاه بحرین تشکیل شد) اعلام کردم.

وی افزود: پس از آن، دادستانی، برای من پرونده تشکیل داد و به تحقیق در این زمینه پرداخت و پس از آن که از زندان آزاد شدم، مرا فرا خواندند و به تحقیقاتی در خصوص گفته هایم درباره شکنجه گرم پرداختند و سرانجام اعلام کردند که پرونده ام به دادگاه واگذار شده است.

دادگاه بدوی جنایی، به ریاست قاضی هشام علیوه پنج شنبه گذشته برگزار شد و در آن، نوره آل خلیفه که متهم به "تعدی و تعرض به سلامت جسمانی آیات القرمزی در زمان بازداشت به اتهام شرکت در تظاهرات بازداشت شده بود"، تبرئه شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها