راهکار کویت برای جبران سقوط قیمت نفت

راهکار کویت برای جبران سقوط قیمت نفت
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 22:28

در پی درماندگی کویت از سقوط قیمت نفت، دولت این کشور، در جست وجوی راهکاری برای نجات بودجه این کشور برآمد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالمحسن المدعج" وزیر تجارت و صنعت کویت با بیان این که سقوط قیمت نفت بر کشورش تاثیر زیادی داشته است، از تلاش دولت در بررسی افزایش مالیات شرکت های بومی و خارجی خبر داد.

خبرگزاری رسمی کویت به نقل از المدعج نوشت: پس از نشستی که با هیات صندوق بین المللی پول داشتیم، کویت درصدد آن است که با همکاری صندوق بین المللی پول، راهکارهای اجرای سازوکارهای مالیاتی بر شرکت ها را بررسی می کند.

وی افزود: در این نشست، مهم ترین بندهای قانون جدید شرکت ها، مطرح شد و صندوق قصد دارد گزارشی اولیه از چگونگی اخذ مالیات از شرکت های فعال در کویت ارائه دهد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از وزیر تجارت و صنعت کویت، افزود که صندوق بین المللی پول، در خصوص برخی از موادِ قانون جدید شرکت ها، نظر این وزارتخانه را جویا شد و پرسش هایی درباره چگونگی درج برخی مواد جدید در خصوص مالیات شرکت های کویتی و خارجیِ فعال در کویت مطرح کرد.

کویت به عنوان یکی از اعضای سازمان نفتی اوپک، یکی از کشورهای عرب است که بودجه ای "نفت محور" دارد و 96 درصد از بودجه خود را بر اساس عایدات فروش نفت می بندد.

وزارت دارایی کویت، هفته گذشته اعلام کرد که عایدات نفت، از ابتدای سال مالی جاری در اول آوریل 2014 تا پایان فوریه 2015، به میزان 20 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این اقدام دولت کویت، می تواند به تحولی بزرگ در وضع شرکت های بومی کویتی منجر شود، زیرا بر خلاف شرکت های خارجی که در کویت فعالیت می کنند و رقم سرسام آور 55 درصد از سود خود را به عنوان مالیات می پردازند، شرکت های بومی، تاکنون از پرداخت مالیات معاف بودند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها