بازداشت مخالف کویتی به‌خاطر شکایت عربستان

بازداشت مخالف کویتی به‌خاطر شکایت عربستان
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 22:14

سازمان اطلاعات كويت رهبر يكي از گروه هاي جوانان مخالف دولت را در ارتباط با شكايتي از طرف سفارت عربستان در كويت، بازداشت كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، وزارت كشور كويت در صفحه خود درتوييتر اعلام كرد كه طارق المطيري از رهبران گروه جوانان مخالف ساعات اوليه صبح امروز در ارتباط با شكايت سفارت عربستان در كويت از او بازداشت شد.

دادستاني كل كويت پيشتر با المطيري تماس گرفته بود و وي را احضار كرده بود، اما او در دادستاني حاضر نشد و در نتيجه از سوي نيروهاي اطلاعاتي كويت بازداشت شد.

وزارت كشور كويت از ارائه جزئيات درباره مفاد شكايت سفارت عربستان خودداري كرده است.

المطيري رهبري جنبش دموكراتيك مدني دركويت را برعهده دارد. اين جنبش مسئولان سعودي را به ربودن المطيري متهم كرده و آنان را مسئول جان وي دانسته است.

جنبش دموكراتيك مدني در صفحه خود در توييتر اعلام كرد كه افراد مسلح با لباس شخصي المطيري را درحال بازگشت از يك نشست وابسته به گروه هاي مخالف، بازداشت كردند.

اين جنبش فراخواني هايي را براي مطالبه يك سري اصلاحات به ويژه اينكه دولت از سوي پارلمان منتخب و نه از سوي خاندان حاكم تشكيل شود، به راه انداخته بود.

مسئولان كويتي روز جمعه نیز "حاكم المطيري" رئيس حزب اسلامي "الامه" را كه مجوز فعاليت ندارد، به اتهام اهانت به عربستان سعودي از طريق يك شبكه تلويزيوني بازداشت كرده بودند.

المطيري روز يكشنبه پس از بازجويي آزاد شد.

كويت در ماه هاي گذشته، تدابيري را براي مقابله با انتقادات از كشورهاي حوزه خليج فارس و مصر درنظر گرفته است. در همین راستا وزارت خارجه کویت امروز اظهارات وزیر خارجه سوئد در خصوص نقض حقوق بشر در عربستان را به شدت محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها