تظاهرات بحرینها در آستانه محاکمه شیخ سلمان + عکس

تظاهرات بحرینها در آستانه محاکمه شیخ سلمان + عکس
دوشنبه 3 فروردين 1394 - 11:31

مناطق مختلف بحرین در آستانه برگزاری سومین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور شاهد برگزاری تظاهرات برای آزادی این روحانی بارز بحرینی و سایر زندانیان سیاسی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین به علت حمایت از حقوق مشروع ملت بحرین در دستیابی به آزادی و عدالت در 28 دسامبر سال 2014 میلادی بازداشت شد و قرار است سومین جلسه محاکمه وی روز 25 ماه مارس جاری برگزار شود.

در همین راستا، اعتراضات گسترده مردمی نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان و سایر زندانیان سیاسی در مناطق مختلف بحرین به طور مداوم ادامه دارد و مردم از جمله در مناطق المقشع، الدیه و المصلی در شهر منامه با آمدن به خیابانها، خواهان آزادی این روحانی بارز و توقف حملات به زندانیان سیاسی در زندان مرکزی "جو" و "الحوض الجاف" و آزادی آنها شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تصاویر شیخ علی سلمان و پرچم های بحرین و پلاکاردهایی با مضمون لزوم آزادی زندانیان سیاسی با خود حمل می کردند.

تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعار، رژیم آل خلیفه را مسئول اوضاع کنونی و بسته شدن درهای رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران بحرین دانستند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها