آخرین اخبار از گفت‌و‌گوی حزب الله و المستقبل

آخرین اخبار از گفت‌و‌گوی حزب الله و المستقبل
دوشنبه 3 فروردين 1394 - 18:36

وزیر کشور لبنان از پیشرفت در گفت وگوها میان جنبش حزب الله و جریان المستقبل خبر داد و انتخاب رئیس جمهور لبنان را مسأله‌ای منطقه‌ای دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نهاد المشنوق" که در واشنگتن به سر می‌برد، درباره مذاکرات المستقبل و حزب الله خاطر نشان کرد، گفت‌وگوها با حزب الله پیشرفت داشته است.

به نوشته سایت خبری شبکه المنار، المشنوق تاکید کرد که با وجود پیشرفت در گفت‌وگوها با حزب الله، برای انتخاب رئیس جمهور به زمان بیشتری نیاز داریم، زیرا مساله انتخاب رئیس جمهوری لبنان یک مساله منطقه ای است.

وی افزود: گفت‌وگو باید زمینۀ سازش را ایجاد کند و البته اوضاع منطقه ای باید همگام با آن باشد.

المشنوق در جریان دیدار با کارشناسان و پژوهشگران مهمترین مراکز مطالعاتی و پژوهشی امور خاورمیانه و لبنان به پیامدهای مذاکرات آمریکا و ایران (در خصوص موضوع هسته ای ایران) بر منطقه اشاره کرد.

وی در این دیدار همچنین چندین پرونده از جمله روابط آمریکا و لبنان، اوضاع داخلی لبنان، گفت و گو میان جریان المستقبل و حزب الله و همچنین پیامدهای بحران آوارگان سوری در لبنان را بررسی و درباره  آن سخنرانی کرد.

المشنوق با اشاره به دستاوردهای وزارت کشور لبنان از زمان تشکیل دولت کنونی لبنان خاطر نشان کرد تیم سیاسی ما (المستقبل) توانست به مساله رواج اندیشه تکفیری در جامعه اهل سنت لبنان پایان دهد و دیگر چیزی به نام محیط حامی و پشتیبان آن وجود ندارد و  دلایل این موفقیت این است که تیم سیاسی با تمام اشکال افراط گرایی و تروریسم مقابله می کند.

رسانه های لبنانی گزارش داده اند که سفر نهادالمشنوق به واشنگتن چهار روزه است و وی مساله مبارزه با تروریسم را در دیدار با مقامات آمریکایی بررسی خواهد کرد  که دیدار با جانسون وزیر امنیت داخلی آمریکا، تونی بلینکن معاون وزیر خارجه، لیزا موناکو مشاور امنیت داخلی باراک اوباما رئیس جمهوری و برخی اعضای کنگره آمریکا از جمله این دیدارها اعلام شده است.

خاطر نشان می شود تاکید المشنوق یکی از اعضای جریان المستقبل مبنی بر پیشرفت در گفت‌وگوهای المستقبل و حزب الله در حالی است که مانع تراشی و کارشکنی برخی عناصر تندرو جریان المستقبل از جمله فواد سنیوره و احمد فتفت در برابر این گفت وگوها ادامه دارد، با این حال مسئولان حزب الله بر عزم خود برای ادامه این گفت و گوها و حتی تمایلشان برای افزایش دایره گفت‌وگوها در راستای حمایت از تقویت امنیت و ثبات لبنان تاکید کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها