چرا فعال بحرینی دوباره بازداشت شد؟

شنبه 15 فروردين 1394 - 17:03

مسوول اطلاع رسانی انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که علت بازداشت مجدد نبیل رجب رییس این انجمن، افشای اوضاع ضد انسانی و شکنجه زندانیان سیاسی در زندان "جو" در جنوب این کشور بوده است.

باقر درویش در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: نبیل رجب به علت فاش کردن بدرفتاری عوامل رژیم حاکم با فعالان سیاسی در زندان مرکزی جو بازداشت شده است.

مسوول اطلاع رسانی انجمن حقوق بشر بحرین تصریح کرد، رژیم آل خلیفه به جای تحقیق درباره بدرفتاری با زندانیان سیاسی "جو" که همچنان ادامه دارد، افرادی را که خواستار شناسایی و محاکمه مجرمان هستند، تحت پیگرد قرار داده است.

درویش گفت: بازداشت رجب نشان داد که رژیم حاکم آل خلیفه همچنان به گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل متحد اجازه ورود به بحرین را برای تهیه گزارش درباره اوضاع زندان ها و زندانیان نمی دهد.

مسوول اطلاع رسانی انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد: نبیل رجب به علت فاش کردن شکنجه زندانیان محبوس در زندان جو همیشه در تیررس رژیم خواهد بود و سرانجام خود نیز زندانی خواهد شد.

پلیس بحرین پس از محاصره منزل نبیل رجب در منطقه بنی جمره در شمال غرب این کشور وی را بازداشت کرد. این در حالی است که دادگاه استیناف بحرین به بررسی حکم 6 ماه حبس نبیل رجب به اتهام متهم کردن وزارتخانه های کشور و دفاع به فرستادن افسران خود به خارج کشور برای همکاری با گروه های تروریستی است.

درویش افزود: آل خلیفه با سوء استفاده از تحولات منطقه و جهان به خصوص یمن و توافق هسته ای ایران و توجه افکار عمومی جهان به این تحولات بیش از پیش به سرکوب مخالفان بحرینی روی آورده وآنان زیر فشار گذاشته و تابعیت شهروندان را لغو می کند.

وی در ادامه تصریح کرد، مشارکت رژیم آل خلیفه در تجاوز نظامی به یمن مغایر با قانون اساسی بحرین است تجاوزی که برخلاف قوانین و معاهدات بین المللی است و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به این تجاوز و برگزاری مذکرات در یمن باید مجدانه تلاش کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها