انتقاد بی‌سابقه از عربستان در رسانه مصری

انتقاد بی‌سابقه از عربستان در رسانه مصری
يکشنبه 16 فروردين 1394 - 12:54

انتقاد بی‌سابقه دو چهره رسانه‌ای مصری از حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربستان به یمن، دو کشور را در آستانه بحران تازه‌ای قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم عیسی" از چهره‌های رسانه‌ای معروف مصر در برنامه‌ای در شبکه "اون تی وی" گفت، عربستان برای حمله به یمن منتظر نشست سران عرب نشد تا کشورهای عربی را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد و خواست خود را بر آنها تحمیل کند.
روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" چاپ لندن به نقل از ابراهیم عیسی تأکید کرد: در اکثر حملات عربستان، زیرساختهایی مانند فرودگاه‌ها و تأسیسات هدف قرار گرفته می شود.
ابراهیم عیسی با اشاره به بهانه ائتلاف عربستان مبنی بر هدف قرار دادن انصار الله در یمن خاطرنشان کرد که هواداران و اعضای این جنبش تروریست نیستند بلکه آنان بخشی از جامعه یمن به شمار می ایند.
وی با اشاره به نقش عربستان در گسترش تروریسم در منطقه افزود: اکثر تروریستها و کسانی که خودشان را در عراق و سوریه منفجر می کنند، سعودی هستند.
"یوسف الحسینی" از دیگر چهره‌های معروف رسانه ای در مصر نیز که به عنوان یکی از افراد نزدیک به دفتر رئیس جمهور این کشور شناخته می شود، با تمسخر نام عملیات ائتلاف عربستان ضد یمن اظهار داشت: توفان معنایی بسیار قوی دارد درحالیکه اتفاقاتی که امروز در یمن شاهد هستیم، به هیچ وجه شبیه توفان نیست.
انتشار سخنان این دو چهره رسانه‌ای مصری با واکنشهای مختلفی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است؛ به صورتیکه برخی فعالان اظهارات این دو نفر را بیانگر اختلافات اعلام نشده قاهره و ریاض می دانند.

پربیننده ترین خبرها