نگرانی ادامه دار ایزدی های نجات یافته از تروریست ها

شنبه 22 فروردين 1394 - 20:40

دهوک، (العالم)- خانوده های ایزدی که از دست تروریست های داعش گریخته و به غرب موصل رسیده اند، هنوز رنج دوری از دختران و پسران خود را تحمل می کنند که در اسارت داعش و در معرض انواع شکنجه ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، ایزدی های نجات یافته در معبد "لالش" در شهرستان الشیخان در غرب موصل ماوی گرفته اند؛ مکانی که از مقدس ترین معابد آنان به شمار می آید و همگی نگران سایر اعضای خانواده خود هستند که هنوز تحت اسارت داعش قرار دارند.

ونوس یکی از زن های ایزدی نجات یافته از چنگال داعش در گفت وگو با خبرنگار العالم، می گوید: زنان ربوده شده در رنج فراوان به سر می برند و همه آنها در معرض تجاوز، ضرب و شتم، بی خوابی و محرومیت از غذا هستند.

وی می افزاید: برخی از زن های ایزدی از شدت کتک خوردن قادر به حرکت نیستند و یکی از آنها هر روز کتک می خورد زیرا تروریست ها هر روز به او می گفتند خودت را آماده کن اما چون او حاضر به اطاعت نبود فقط کتک می خورد.

غم بزرگی در چهره ایزدی های مقیم در اردوگاه آوارگان دهوک به چشم می خورد و برخی از آنها از شدت ناراحتی حتی قادر به تکلم نیستند.

برخی از نجات یافتگان درباره سرنوشت زنان اسیر ابراز نگرانی کرده و خاطرنشان می کنند که آنها در معرض پلیدترین خشونت ها به دست تروریست های داعش قرار دارند.

زن سالخورده ای در گفت وگو با خبرنگار العالم، می گوید: زنان، کودکان و مردان زیادی هنوز در اسارت داعش هستند و تحت شکنجه و بدرفتاری قرار دارند؛ تروریست ها در رفتار با ما هیچ رحم و مروتی نداشتند و در وضعیت بدی به سر بردیم؛ به موصل و چندین منطقه دیگر منتقل شدیم و ما را در مدرسه ها نگه می داشتند.

یک مرد ایزدی هم به خبرنگار العالم می گوید: دختران ما را نجات دهید، این اهانت بزرگی به آنهاست، آنها بی گناهند و بیش از 7 ماه است که در اسارت کافران هستند.

بر اساس گزارش ها حدود 3 هزار ایزدی از زمان یورش گروهک تروریستی داعش در خرداد ماه سال گذشته هنوز در اسارت داعش در موصل به سر می برند؛ تاکنون حدود 800 ایزدی توسط تروریست ها آزاد شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها