وزیر سابق بحرینی، مهره سوخته آل خلیفه

وزیر سابق بحرینی، مهره سوخته آل خلیفه
چهارشنبه 26 فروردين 1394 - 14:37

سمیره رجب، وزیراطلاع رسانی پیشین بحرین، که بارها اعلام کرده بود در صف دولت و ضد مخالفان ایستاده است، سرانجام از سوی مقامات این کشور مانند مهره ای سوخته از صحنه قدرت خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "به نقل از سایت "مرأه البحرین"، سمیره رجب بخشی ازعمرش را به ویژه در دوره "حمد بن عیسی آل خلیفه" شاه کنونی بحرین، به دفاع از دولت اختصاص داده است .
وی پیش از این که پست رسمی در دولت بحرین داشته باشد در روزنامه بحرینی "اخبار الخلیج" نزدیک به نخست وزیر فعالیت داشت.
سپس از سال 2006 تا سال 2012 به عضویت مجلس شورا درآمد و درآوریل 2012 به عنوان وزیر امور رسانه ای تعیین شد و تا دسامبر 2014 به این فعالیت ادامه داد ولی پس از آن برکنار شد و به تازگی نیز در یک سمت ساختگی جدید با دستور سلطنتی به شماره 11 در سال 2015 به عنوان نماینده دربارسلطنتی بحرین تعیین شد.
سمیره کوتاه ترین دوره وزارت را در تاریخ جدید بحرین دارد و زندگی اش با چند مساله جنجالی همراه بود که عده ای از وی در این امور حمایت و عده ای نیز با وی مخالفت کردند.
وی دختر یکی از بعثی ها و از وفاداران به صدام دیکتاتور معدوم عراق است.
سمیره رجب که بارها اعلام کرده بود در صف دولت و ضد مخالفان ایستاده و خود را یکی از سربازان حمد دانسته بارها مخالفان مردمی آل خلیفه و فعالانی را که خواستار دموکراسی هستند با زشت ترین صفات مورد خطاب قرار داده است.
وی آیت الله شیخ عیسی قاسم را که به سخنرانی های آرام خود مشهور است، تروریست توصیف کرده است.
سمیره رجب در گفت وگویی با خبرگزاری "مونت کارلو" مدعی شده بود که شیعه است، اما همواره سرکوب مراسم عاشورا توسط مزدوران را توجیه کرده است.
وی روز یکشنبه دوم نوامبر 2014 ادعا کرده بود: دلیل مداخله نهادهای امنیتی در مراسم عاشورا ، برخی قانون شکنی هایی بوده که از سوی اشخاصی سرزده است.
سمیره رجب در توجیه سرکوب مراسم عاشورا افزود: برخی قوانین و اقدامات وجود دارد که باید توسط اماکن مقدس یا نهادهای دیگر رعایت و اجرا شود و بدون شک وزارت کشور فقط در صورت نقض قوانین و اقدامات قانونی وارد عمل می شود.

بسیاری از فعالان و حقوقدانان ،اظهارات سمیره رجب مبنی بر توجیه حملات نیروهای امنیتی به مراسم عاشور را رد کرده و آن را بخشی از سیاست مقامات بحرینی برای گمراه کردن افکار عمومی می دانند.

گفتنی است رجب با قدرت هرچه تمام تر همواره به دفاع از اقدامات رژیم آل خلیفه پرداخته و این رژیم را به سرکوب مخالفان تشویق می کند.

وی گروه تروریستی داعش را در اولین روزهای اشغال برخی استان های عراق جنبش آزادی خواهانه توصیف کرد و در دفاع از داعش گفت: مطالبی که گفته می شود برای سرپوش گذاشتن بر اراده مردم عراق جهت دست یافتن بر آزادی و کرامت است.
سمیره رجب در حمایت از تروریست های داعش در عراق پا را فراتر گذاشت و افزود: شاید حوادث استان الانبار، انقلاب علیه ظلم و ستمی باشد که بیش از 10 سال بر عراق رفته و دیگر عراقی ها تحمل توهین و ظلم را ندارند.

سمیره رجب در اوریل سال گذشته و پس از جنجالی شدن موضوع حضور ژاندارم های اردنی در بحرین ادعا کرد که این نیروها در بحرین به موجب توافقنامه امنیتی و برای آموزش حضور دارند.
وی در دوره وزارتش چند بار با مشکلات و دشواریهایی روبرو شد به گونه ای که "نبیل الحمر" مشاور رسانه ای پادشاه با وی به تسویه حساب شخصی پرداخت و روزنامه الایام روز سه شنبه 1 اوریل 2014 در قالب سریال های تسویه حساب، اسناد فساد وزارت امور رسانه ای را فاش کرد.
این روزنامه با اشاره به یک مورد قانون شکنی بزرگ وزرات امور رسانه ای، از پرداخت غیرقانونی دو دستمزد و حقوق ماهیانه به مشاور وزیر امور رسانه ای خبر داد که کارکنان این وزارتخانه وی را وزیر وقت وزارتخانه می دانستند زیرا اجرای هرطرحی با موافقت وی آغاز می شد.

اما آخرین پست وی نیز به اعتقاد ناظران برای دلخوش کردن وی است که با این سمت نقش وی نیز در دولتی که به مردمش ظلم کرده و این ظلم تا کنون نیز ادامه دارد، پایان می یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها