پوشاندن لباس قرمز اعدام به مرشد اخوان المسلمین

پوشاندن لباس قرمز اعدام به مرشد اخوان المسلمین
يکشنبه 30 فروردين 1394 - 20:03

مرشد اخوان المسلمین مصر برای اولین بار با لباس قرمز اعدام در جلسه محاکمه حاضر شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد بدیع" و 107 نفر دیگر به اتهام قتل 2 افسر پلیس و 40 نفر دیگر در ناآرامی های ژانویه 2013 شهر پورت سعید محاکمه می شوند.
درگیری خونینی فوریه 2012 در استادیوم شهر پورت سعید هنگام مسابقه دو تیم فوتبال مصر آغاز شد که در این درگیری 74 تماشاچی کشته شدند و دستگاه قضائی سرانجام حکم اعدام 21 نفر را به جرم قتل تماشاچیان صادر کرد و این شهر ژانویه 2013 پس از صدور احکام اعدام ناآرام شد و ده ها نفر در این ناآرامی ها کشته شدند و بدیع و ده ها نفر دیگر هم اکنون به اتهام دست داشتن در ناآرامی های خونین آن سال محاکمه می شوند. 
سایت خبری "رأی الیوم به نقل از "نبیل حلمی" استاد قانون بین الملل در دانشگاه الزقازیق مصر تأکید کرد: معنی پوشاندن لباس قرمز به محاکمه شوندگان این است که آنان از دیگر متهمان متمایز شوند و پوشاندن لباس قرمز به محاکمه شونده در کشورهای جهان متداول است . 
"ایمن ناهد" عضو گروه وکلای مدافع اعضای اخوان المسلمین مصر نیز گفت: پوشاندن لباس قرمز به بدیع امری عادی است زیرا وی به جرم هدایت اتاق عملیات درگیری های میادین رابعه العدویه و نهضت شهر قاهره محکوم به اعدام شده است .
دادگاهی در مصر روز 11 آوریل 2015 بدیع و 13 عضو دیگر اخوان المسلمین را به جرم هدایت اتاق عملیات درگیری های میادین رابعه العدویه و النهضه محکوم به اعدام کرد و 37 نفر دیگر نیز محکوم به 25 سال حبس شدند .
طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده روز 14 اوت 2013 در اعتراض به عزل وی در میادین رابعه العدویه و النهضه تحصن کردند، که ارتش با توسل به خشونت آنها را متفرق کرد.

بر اساس قوانین زندانهای مصر، لباس هر کدام از زندانیان با توجه به محکومیتشان رنگ خاصی دارد. طبق این قوانین، بازداشت شدگان باید لباس سفید و در صورت اثبات اتهامشان لباس آبی و در صورت محکوم شدن به اعدام باید لباس قرمز به تن کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها