شکنجه در زندان "جو"، از زبان تکواندوکار بحرینی

شکنجه در زندان
دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 - 14:29

"طالب علی" جوان تکواندوکار بحرینی که به 50 سال حبس محکوم شده است، از وضعیت فجیع زندانیان در زندان "جو" و شکنجه وحشیانه آنان توسط نیروهای دولتی سخن می گوید.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برای اولین بار از زمان حوادث اعتراضات در زندان سیاسی "جو" در دهم مارس گذشته، خانواده "طالب علی" زندانی بحرینی که به 50 سال حبس محکوم شده است، روز یکشنبه (6 اردیبهشت، 26 آوریل) توانستند با فرزند خود ملاقات کنند.

از زمان ناآرامی های خشونت آمیز در  دهم مارس ۲۰۱۵ (20 اسفند) در زندان مرکزی جو؛ بسیاری از زندانیان این زندان از ملاقات با خانواده های خود محرومند.

پایگاه "مرآه البحرین" درگزارشی نوشت: خانواده "طالب علی" نیز مانند دیگر خانواده های زندانیان از دیدن فرزند خود که آثار شکنجه وحشیانه توسط نیروهای آل خلیفه بر روی بدن وی مشهود بود، شوکه شدند؛ آنان فرزند خود را درحالتی رنگ پریده و ضعیف دیدند که دیگر توانی در بدن نداشت و این وضعیت، خانواده اش را به این نتیجه رساند که خبرهای مکرر درباره شکنجه پسرشان، مبالغه آمیز نیست.

خانواده طالب علی دراین باره گفتند" فقط آنچه از آثار شکنجه فرزندمان دیدیم، برای اثبات گفته های "نبیل رجب" رییس مرکز حقوق بشر بحرین، در باره وضعیت زندانیان در زندان مرکزی "جو" کفایت می کند؛ افشاگری هایی که باعث بازداشت دوباره نبیل رجب شد.

بنابه گفته خانواده طالب علی، وی در پاسخ به سوال خانواده خود گفت که درباره کدام روز از روزهای شکنجه می خواهید صحبت کنم؟ درباره کدام ابزار شکنجه می خواهید که حرف بزنم ؟ درباره کدام جراحتم با شما سخن بگویم؟ آیا می خواهید از سگ های درنده ای که به من حمله کردند تا بدنم را تکه تکه کنند، حرف بزنم؛ یا درباره بدنم که بر اثر شدت شکنجه سوراخ سوراخ شده است یا درباره خون هایی که در گردنم لخته شده است؟ اگر بدنم را به شما نشان دهم، از شدت فجیع بودن وضعیتم بر اثر شکنجه بیهوش خواهید شد.

طالب علی در ملاقات با خانواده خود به شرایط سخت در زندان های آل خلیفه اشاره کرد و افزود: سخت ترین شرایط وی شبی بود که نیروهای زندان وی را از میان زندانیان دیگر بیرون کشیدند و دست و پایش را با زنجیر بستند و به شکل وحشیانه کتک زدند و به قدری حالش وخیم شد که به بیمارستان سلمانیه انتقال یافت؛ وضعیت او طوری بود که پزشک معالج از دیدن وضعیت فجیعش، تحمل نگاه کردن به او را نداشت.

طالب به خانواده اش گفت: پس از نپذیرفتن و رد اتهام در خصوص دست داشتن در تحریک زندانیان و واقعه اعتراضات گسترده زندانیان سیاسی زندان مرکزی "جو" در آن روز، یکی از افسران آل خلیفه که از او بازجویی می کرد، قصد کشتنش را داشته و به گونه ای گردن وی را فشار داده که گویی قصد شکستن آنرا دارد.

پیش از حوادث 20 اسفند، 10 مارس، زندان سیاسی جو ، طالب از اکتبر 2014 در سلول انفرادی بوده و به بهانه این که زندانیان دیگر از وی حرف شنوی دارند، از بقیه زندانیان جدا شده است و وقتی که حوادث زندان جو روی داد، از آن جا با دست و پای بسته شده با زنجیر به اتهام تحریک زندانیان ساختمان شماره یک به جایی دیگر منتقل شد.

طالب همچنین گفت که به این علت که در ورزش تکواندو مهارت دارد، او را متهم کرده اند که به زندانیان تکواندو آموزش می دهد؛ و او را وادار کرده اند که اتهامات دروغ را تحت فشار بپذیرد و او به نوبت از سوی نیروهای امنیتی شکنجه شده است.

درچادرهای نصب شده در محوطه زندان جو که زندانیان بیش از یک ماه و نیم است درآن و در شرایط وخیم و غیر انسانی نگهداری می شوند، وضعیت طالب با سایر زندانیان متفاوت است و نزدیک شدن به او و صحبت کردن با وی ممنوع است و هر کسی که چنین کاری انجام دهد، شکنجه سختی در انتظارش خواهد بود، درنتیجه زندانیان از صحبت کردن و معاشرت با وی امتناع می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها